• Anonym (My)

Badar ni i badhus med era barn?

Jag går då och då med dottern, men blir lite avskräckt när jag ser hur dåliga en del är med hygienen. Duschar knappt, och då utan tvål, helst med badkläder på och håller håret torrt. 

• Anonym (My)
    Spucks skrev 2023-05-15 20:40:31 följande:

Ja, jag går till badhuset ungefär varannan vecka med min 5åring. Ibland är det lite äcklig i bassängen, men då tar jag av mina simglasögon, då ser man det inte så bra ;) Det är ju inget som är dålig för hälsan.
    Jag undviker tider där det är massor med folk, för det hatar jag (generellt, inte bara i en simhall). Under sommaren finns det många friluftsbad där jag bor, då finns det några jag undviker, eftersom jag inte tycker om klientelet där.

Jag duschar aldrig med tvål, inte hemma heller. Helt meningslöst, om man inte har smuts på sig som är fettlöslig. Bassängen blir inte renare för att folk duschar med tvål.
    I vår simhall står det tydliga skyltar att tvål ska användas och schampo till håret. Det är klart att man inte är hygienisk om man inte tvättar sig ordentligt. Blä!
  • Anonym (My)
    Spucks skrev 2023-05-15 20:48:31 följande:
    Ja, det har stått i ett av badhusen jag besökte också, men det ignorerade jag. Att tvätta sig ordentligt är inte samma sak som att tvätta sig med tvål.
    Vatten tar inte bort olja, fett, och proteiner, allt sånt man har på kroppen och som ingår i smuts. All smuts syns inte.
Svar på tråden Badar ni i badhus med era barn?