• Anonym (Försent)

    Jag kommer inte att få honom och är olycklig kär

    Återigen så känner jag mig nerstämd, så himla sorgligt att jag aldrig någonsin kommer att få en sambo, rädslan är att jag inte kommer bli tillsammans med honom heller, inget sex heller för det är ju försent, jag skulle ju dejtat honom för flera år sedan men så är det med allting någon gång så är det försent när det gäller dejta någon som man är kär i. Jag har så otur med allt även jag går miste om honom, jag har aldrig någonsin dejtat honom, inga roliga aktiviteter, ingenting. Vad ska jag göra nu. Som jag vet så kommer dem förmodligen inte att skilja sig. Jag som trodde att vi skulle kunna bli tillsammans då förra året så var det helt annorlunda då han ringde mig varje dag från första april i tre gånger i veckan, han ringde väldigt mycket under hösten förra året som mest i november så jag trodde att vi skulle bli sambos. Det är så viktigt att träffa honom varje vecka för annars 😅 kommer han att gifta sig med en annan kvinna.


     


    När han nu har flyttat ihop med henne, så är mitt liv helt förstört, hur ska jag kunna dejta honom nu, det är försent och de kommer aldrig att skilja sig, jag har blivit lurad. Nu när han har gift sig så kommer han aldrig 👎 mer dejta, bli tillsammans med honom och bo tillsammans med honom. Det är försent nu kommer inte kunna ligga med honom heller. Jag fick inte umgås med honom heller, det här är mardröm


     


    Det här ju mardröm för mig, jag insåg att det här ska hända, men hur kan man vara så korkad som att flytta ihop så tidigt, då förra året så ringde han mig varje dag och början av det här året.


     


    Jag är ledsen för den killen jag är kär i har flyttat tillsammans med annan kvinna, nej 😢 jag visste det och det är för sent då jag hade chansen att dejta honom för något år sedan. Jag önskar att jag satt i hans bil och han kysste mig, det är lost och jag hatar det, varför ska sånt här drabba mig. Innan jag skrev detta så igår kväll så gick jag in på hans facebook vilket jag aldrig gör och jag under hela sommaren tänkt och planerat att ta bort min Facebook-konto vilket är så bra 😊 det borde jag gjort tidigare och inte gå in på hans facebook profil. Jag var rädd att killen jag var kär i skulle få en sambo och detta har hänt på riktigt och jag visste det och det var därför jag ringde honom varje dag och ville boka hotell 🏨 för fyra år sedan så visste jag att något inte stod rätt till så då valde jag att skaffa facebook för att kontakta honom sen två år senare så gav jag ett lapp till honom med mitt nummer på, helt onödig önskar att jag inte har gjort det


     


    Folk sa att jag inte skulle träffa honom och umgås med honom, men det måste jag göra varje dag hela tiden annars 😅 kommer han bli sambo med henne.


     


    Jag vill kunna bestämma själv vilken kille som jag vill bo tillsammans med.

  • Svar på tråden Jag kommer inte att få honom och är olycklig kär
  • Anonym (Försent)

    Han är den ända som jag är kär i och känner mig trygg med. Han kommer nog att sluta ringa till mig, då han inte har ringt mig sen april månad, vad ska jag göra? Jag har tänkt på det och insåg att detta ska hända, att de har flyttat ihop, är ju mardröm för de kommer aldrig att skilja sig, kontakta varandra i många år, bo tillsammans för evigt kommer han göra, jag kommer aldrig att kunna ha sex med honom, inte bli sambos ingenting, det finns inga andra. Jag kan inte umgås med honom, varför fick inte jag träffa och umgås med honom innan de flyttade ihop, nu är det ju försent, hur ska jag kunna få en sambo nu, mitt liv är helt förstört.


     


    Det känns som att jag inte får träffa någon som jag är kär i, även om man kanske inte kommer att gifta sig med varandra, så vad spelar det för stor roll, finns folk som har sex utan att gifta sig. Men idag när jag ringde till honom så var det avbröts det men numret ringde tills en kvart senare och jag sa hallå men inget svar, telefon läggs på då han avbröt samtalet. Direkt när jag sa hallå då la han på luren. Men jag har lovat mig själv att inte ringa på måndagar, då han umgås med den här kvinnan säkerts hon som la på luren.


     


    Jag vill bo tillsammans med honom, träffa honom och umgås med honom, det är det ändå jag vill.


     


    Om jag vill dejta honom varför ska vänta tre år innan jag får dejta honom då är det ju försent


     


    Det är viktigt att träffa honom, men han har inte ringt till mig sen maj månad.


     


    Att jag skaffade Facebook var totalt onödigt jag ångrar mig jättemycket, jag skaffade Facebook 2018 för att kontakta honom, sen så gav jag honom mitt nummer på ett lapp. Jag önskar att jag inte skaffade Facebook och inte kontakta honom alls, för några veckor sedan när jag ringde till honom så var det inte han som svarade utan det var en tjej som svarade istället för honom, sen dess har jag inte ringt, bara blockera honom.


     


    Nu vid julafton så önskar jag att kunde träffa honom och att jag hade en sambo.


     


    Är det fler som inte har någon sambo, känns som jag är den ända?


     


    Jag har varit kär i honom i fyra år och aldrig fått chansen och tillfället att få ha sex med honom. Så ledsen för detta.

  • Anonym (S-G)

    Är det du som skrivit flera andra trådar och det senare framkom att ni aldrig haft nåt på gång och han fått be dig sluta hålla på?

  • Anonym (L)

    Beklagar , vet alltför väl själv hur det känns att var olyckligt kär och veta att man alltid kommer att förbli ensam. Jag har ingen tröst att ge tyvärr, kan bara ge förståelse.
    Kram

  • Tixer
    Anonym (Försent) skrev 2023-05-15 16:40:28 följande:
    Jag kommer inte att få honom och är olycklig kär

    Återigen så känner jag mig nerstämd, så himla sorgligt att jag aldrig någonsin kommer att få en sambo, rädslan är att jag inte kommer bli tillsammans med honom heller, inget sex heller för det är ju försent, jag skulle ju dejtat honom för flera år sedan men så är det med allting någon gång så är det försent när det gäller dejta någon som man är kär i. Jag har så otur med allt även jag går miste om honom, jag har aldrig någonsin dejtat honom, inga roliga aktiviteter, ingenting. Vad ska jag göra nu. Som jag vet så kommer dem förmodligen inte att skilja sig. Jag som trodde att vi skulle kunna bli tillsammans då förra året så var det helt annorlunda då han ringde mig varje dag från första april i tre gånger i veckan, han ringde väldigt mycket under hösten förra året som mest i november så jag trodde att vi skulle bli sambos. Det är så viktigt att träffa honom varje vecka för annars 😅 kommer han att gifta sig med en annan kvinna.


     


    När han nu har flyttat ihop med henne, så är mitt liv helt förstört, hur ska jag kunna dejta honom nu, det är försent och de kommer aldrig att skilja sig, jag har blivit lurad. Nu när han har gift sig så kommer han aldrig 👎 mer dejta, bli tillsammans med honom och bo tillsammans med honom. Det är försent nu kommer inte kunna ligga med honom heller. Jag fick inte umgås med honom heller, det här är mardröm


     


    Det här ju mardröm för mig, jag insåg att det här ska hända, men hur kan man vara så korkad som att flytta ihop så tidigt, då förra året så ringde han mig varje dag och början av det här året.


     


    Jag är ledsen för den killen jag är kär i har flyttat tillsammans med annan kvinna, nej 😢 jag visste det och det är för sent då jag hade chansen att dejta honom för något år sedan. Jag önskar att jag satt i hans bil och han kysste mig, det är lost och jag hatar det, varför ska sånt här drabba mig. Innan jag skrev detta så igår kväll så gick jag in på hans facebook vilket jag aldrig gör och jag under hela sommaren tänkt och planerat att ta bort min Facebook-konto vilket är så bra 😊 det borde jag gjort tidigare och inte gå in på hans facebook profil. Jag var rädd att killen jag var kär i skulle få en sambo och detta har hänt på riktigt och jag visste det och det var därför jag ringde honom varje dag och ville boka hotell 🏨 för fyra år sedan så visste jag att något inte stod rätt till så då valde jag att skaffa facebook för att kontakta honom sen två år senare så gav jag ett lapp till honom med mitt nummer på, helt onödig önskar att jag inte har gjort det


     


    Folk sa att jag inte skulle träffa honom och umgås med honom, men det måste jag göra varje dag hela tiden annars 😅 kommer han bli sambo med henne.


     


    Jag vill kunna bestämma själv vilken kille som jag vill bo tillsammans med.


    Det är mest förvirrande texten jag har läst någonsin 😱
  • Anonym (bubblan)

    Jaha och vad är det du vill att vi ska säga?

    Svansar man runt efter en snubbe man vet är upptagen så är det ju som att be om att bli besviken... visst jag fattar du är bara sååå kääääär... men bara för att du är kär så betyder inte det att verkligheten upphör att existera. Det är snarare du som hoppade ur verkligheten och in i en rosa liten fantasibubbla och när den lilla fantasibubblan spricker och man landar i verkligheten med ett magplask så gör det såklart ont, men ska man vara ärlig så har du ju själv sett till att det blev så.

    Och nej, ingen kommer tycka synd om dig för du verkar ju inte ha haft speciellt mycket respekt för hans tjej utan henne hade du inga som helst problem att delta i att gå bakom ryggen på med honom bara du fick dina behov tillfredsställda och det enda du brydde dig om var dig själv, så varför skulle andra bry sig om dig?

    Kanske dags för dig att växa upp och förstå att vara kär inte är ett frikort för att bete sig hur som helst och konsekvenserna av dina val kommer hinna ikapp dig förr eller senare oavsett hur kär du är. 

  • Anonym (Kvinna)

    Jag är inte helt säker på att jag förstår din text korrekt, men det beror väl på att du var ledsen och upprörd när du skrev. 

    Jag har varit i en liknande situation de senaste åren. Hopplös förälskad i en gift man. Skaffade också Facebook-konto bara för att kunna kontakta honom, fast jag i princip inte vill ha sociala media. Började kommentera hans statusar, skickade vänförslag, blev accepterad som vän.

    Men efter ett tag verkade han börja tycka att jag blev för mycket - ångrar att jag var för på! - för det var uppenbart att han satte mig på begränsad-listan. Så jag fick sällan se hans statusar, och då handlade de bara om något allmänt och ointressant som el- och dieselpriserna, granbarksborrens verksamhet, Saharaöknens utbredning, skattesystemet... Några inlägg om hans privatliv, privata foton etc. fick jag inte se mer. Jag förstod piken.

    ...och när jag blev så less att jag satte mitt Facebook-konto på paus, så tog det bara en vecka innan han avvännade mig helt. (Gick in då och då och smygtittade om det hänt något.) Men är fortfarande kär i honom ändå! 

    Vet inte vad jag vill säga med detta, utom att du inte är ensam:

    "The one you love and the one who loves you is never, ever the same person"

  • DominantPoly

    Du får acceptera verkligheten. Han kommer aldrig vara en del av ditt liv och ju mer du tänker på eller försöker involvera dig, desto sämre kommer du må.

    Acceptera verkligheten, se dig om efter en annan eller lev själv med ett annat fokus.

  • Anonym (bubblan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-02-12 12:33:49 följande:

    Jag är inte helt säker på att jag förstår din text korrekt, men det beror väl på att du var ledsen och upprörd när du skrev. 

    Jag har varit i en liknande situation de senaste åren. Hopplös förälskad i en gift man. Skaffade också Facebook-konto bara för att kunna kontakta honom, fast jag i princip inte vill ha sociala media. Började kommentera hans statusar, skickade vänförslag, blev accepterad som vän.

    Men efter ett tag verkade han börja tycka att jag blev för mycket - ångrar att jag var för på! - för det var uppenbart att han satte mig på begränsad-listan. Så jag fick sällan se hans statusar, och då handlade de bara om något allmänt och ointressant som el- och dieselpriserna, granbarksborrens verksamhet, Saharaöknens utbredning, skattesystemet... Några inlägg om hans privatliv, privata foton etc. fick jag inte se mer. Jag förstod piken.

    ...och när jag blev så less att jag satte mitt Facebook-konto på paus, så tog det bara en vecka innan han avvännade mig helt. (Gick in då och då och smygtittade om det hänt något.) Men är fortfarande kär i honom ändå! 

    Vet inte vad jag vill säga med detta, utom att du inte är ensam:

    "The one you love and the one who loves you is never, ever the same person"


    Fast det intressanta här är varför du inte "förstod piken" innan han blev tvungen att blocka dig?

    Varför du fullkomligen sket i att han är upptagen och saknar all slags respekt för hans partner och hans familj? Vem vill ha en relation med en person som resonerar så egotrippat annat än en person som själv är lika egotrippad? En bra snubbe kommer ju inte svika sin partner och sin familj för en egotrippad brud oavsett hur kär hon är, de enda som kommer göra så är skithögar. Och vill du verkligen ha en snubbe som resonerar lika egotrippat som du gör och bara tänker på sig själv och sina egna behov och skiter i andras?

    Har du aldrig funderat på att byta ut dina romantiska klyschor mot lite mer praktiska och rationella klyschor som tex...

    Think before you act

    Life is like a mirror, what you give others is what you get back

    Your brain is what sets you apart from an animal, why not use it?
  • Anonym (Försent2)
    DominantPoly skrev 2024-02-12 12:45:44 följande:

    Du får acceptera verkligheten. Han kommer aldrig vara en del av ditt liv och ju mer du tänker på eller försöker involvera dig, desto sämre kommer du må.

    Acceptera verkligheten, se dig om efter en annan eller lev själv med ett annat fokus.


    Det har gått så långt så att de har köpt en villa som är bostadsrätt.
Svar på tråden Jag kommer inte att få honom och är olycklig kär