Anonym (Vad göra?) skrev 2023-05-16 21:16:00 följande:
Resa till Sydamerika eller Australien (för dyrt/långt bort)
Tågkuffa genom Europa
Spendera en vecka för mig själv och städa huset/vila/träna
(vart ska familjen vara?)
ha Mer tid för mig själv
ha tid för en egen hobby (kan inte komma på vad ens, plus veckorna är redan fullspäckade)
Orka träna oftare (energin finns inte alltid men tränar 1-2 gånger)
åka till kontoret oftare (hinner/orkar inte).
Byta jobb (söker men ingen bra marknad nu)
Här kommer mina motbud!
Resa inom Sverige, sök upp någon vacker ort och stanna över dagen eller tälta ute i naturen, res iväg över en helg eller liknande.
Spara till en bussresa med destination inom Europa och som gör stopp under vägen, erbjuder utflykter mm. Ja, det är fortfarande en slant men måste inte kosta många tusenlappar ändå.
Spendera en vecka för dig själv - skicka iväg familjen på resa under tiden! Även där kan man fundera på camping eller tälta. Och kolla upp om ungarna kan åka på sommarläger, det är ju guldläge för det nu!
Ha mer tid för dig själv - håller med 100 %, prata med pappan om att du behöver planerad egentid ett par dagar i veckan, han får så klart samma sak. Du kanske är borta en vardagkväll och sedan några timmar i sträck på helgen. Hur du spenderar tiden är upp till dig.
Ha tid för egen hobby - ta av egentiden du nyss "förhandlat till dig" (läs: krävt för återhämtning), gå med i en förening, ta en kvällskurs eller vad som helst. Testa något nytt!
Orka träna - ja det kanske du kan ta lite egentid för.
Åka till kontoret oftare? Varför då?? Du ska ha mer fritid, inte mindre!
Byta jobb - utmärkt idé! Du kanske ska gå en yrkesutbildning och bli något helt nytt eller bygga vidare på det du redan har.
Hur kommer det sig att veckorna är fullspäckade, av vad?