Inlägg från: Anonym (Vad göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad göra?)

Uttråkad på livet

Jag är så tacksam för allt jag har. Fina barn, fint hem, jobb, man osv. Men jag kan inre låta bli att känna tristess över hamsterhjulet. Varje dag samma sak, skola, aktivitet, Jobb osv. Sen är jag vansinnigt less på mitt jobb, jag kräks på hur tråkigt det är. Jag jobbar hemma och träffar nästan ingen. 

vad gör man? Just nu går jag i tankarna att flytta utomlands men det skulle nog bara var att fly problemet. 

• Svar på tråden Uttråkad på livet
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Mulet) skrev 2023-05-16 18:46:05 följande:

Samma tankar här. Alla planer och drömmar innehöll alltid barnen men nu när de har flyttat hemifrån vad ska man då se fram emot. Känns som det bara är att invänta när de kan lägga på locket och gräva ner en. Bara en lång dags färd mot natt.

Mina barn är fortfarande små så jag lever nog fortfarande mycket på deras grejer. Men kan du inte njuta av friheten då? Åk på någon rolig resa själv, träffa nån eller gå på någon kurs? 

jag känner själv inte att jag har tid för sånt jag vill göra tyvärr. Bara måsten 

• Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Mulet) skrev 2023-05-16 18:46:05 följande:

Samma tankar här. Alla planer och drömmar innehöll alltid barnen men nu när de har flyttat hemifrån vad ska man då se fram emot. Känns som det bara är att invänta när de kan lägga på locket och gräva ner en. Bara en lång dags färd mot natt.

Ja det kan nog vara en del i det. Men vi har små barn så vill inte lämna så lättvindigt 
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-05-16 20:12:07 följande:

Men gör något nytt då!! Med partnern, med vänner och även på egen hand!

Kan inte komma på något. allt jag vill göra är antingen för tidskrävande eller för dyrt 
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-05-16 20:48:00 följande:
    Kan du räkna upp de saker du vill göra så kanske man kan komma på något liknande? Dessutom tycker jag du ska testa något "utanför boxen", något som du kanske vanligtvis inte skulle göra.

Resa till Sydamerika eller Australien (för dyrt/långt bort)
    Tågkuffa genom Europa
    Spendera en vecka för mig själv och städa huset/vila/träna
    (vart ska familjen vara?)
    ha Mer tid för mig själv 
    ha tid för en egen hobby (kan inte komma på vad ens, plus veckorna är redan fullspäckade) 
    Orka träna oftare (energin finns inte alltid men tränar 1-2 gånger) 
    åka till kontoret oftare (hinner/orkar inte). 
    Byta jobb (söker men ingen bra marknad nu) 

Svar på tråden Uttråkad på livet