• Anonym (ts)

Folk verkar må väldigt dåligt på Familjeliv

Jag brukar läsa trådar här på Familjeliv men skulle aldrig skriva en egen eftersom de som svarar i trådarna bara verkar vara ute efter att trycka ner ts. Några enstaka svar är respektfulla och i något enstaka fall får ts till och med ett riktigt svar på sin fråga, men i de allra flesta fall är det en väldigt hård och elak ton och det svaras inte ens på själva frågan utan man verkar bara vilja vara elak och trycka ner ts.

Varför? Mår folk generellt så dåligt att de måste trycka ner andra för att få ur sig all frustration? 

• Svar på tråden Folk verkar må väldigt dåligt på Familjeliv
  • Fröken Allvar
    Bis mis skrev 2023-05-22 15:59:34 följande:

Jag är ungefär samma irl som här, jag har inga problem med att uttrycka mina åsikter på ett sätt som accepteras. Det jag tänker är att dom som är överdrivet aggressiva här är det för att dom kanske inte vågar irl. I verkligheten tänker jag att dom kan vara den där timida killen som inte säger så mkt i fikarummet men här kommer det fram. Jag kan vara fel ute men nåt sånt.

Jag tycker också att jag är mig rätt lik. Det tycker nog alla utom trollen. Men man har ju flera sidor. 

Fick ej svar på vilka trådar du tycker är intressanta. 
  • Bis mis
    Fröken Allvar skrev 2023-05-22 16:04:06 följande:
    Jag tycker också att jag är mig rätt lik. Det tycker nog alla utom trollen. Men man har ju flera sidor. 

Fick ej svar på vilka trådar du tycker är intressanta. 
    Jag kan tycka att detta med manligt/kvinnligt *kan* vara intressant. Men dom trådarna gör mig också lite ledsen för mänskligheten, att det är såna åsikter som folk faktiskt kan ha. Men jag tycker också att det kan vara bra med en motvikt mot det jag kallar könskrigarna som verkar ha fått fotfäste här på FL. Inte mkt är svart eller vitt. Det är inte det enda, allt möjligt kan vara intressant för mig. Inte flåsiga trådar i sexdelen dock, det brukar vara för enkelspårigt imo.
  • Fröken Allvar
    Bis mis skrev 2023-05-22 16:10:40 följande:
    Jag kan tycka att detta med manligt/kvinnligt *kan* vara intressant. Men dom trådarna gör mig också lite ledsen för mänskligheten, att det är såna åsikter som folk faktiskt kan ha. Men jag tycker också att det kan vara bra med en motvikt mot det jag kallar könskrigarna som verkar ha fått fotfäste här på FL. Inte mkt är svart eller vitt. Det är inte det enda, allt möjligt kan vara intressant för mig. Inte flåsiga trådar i sexdelen dock, det brukar vara för enkelspårigt imo.
    Tack för svar! Ja, de trådarna blir lätt väldigt långa. Håller med om att man kan förvånas av dem, men säkert har man skrivit ett och annat som förvånar i dem också. 
  • Anonym (Samhälle)

Det är inte specifikt för Familjeliv så fungerar människor i samhället generellt. 

• Anonym (RadioGaga)

På FL är det större sannolikhet att man får höra vad folk egentligen tycker om släktingar som inte uppfostrar sina ungar eller skryter om sina pengar, grannar som stör, folk med sju diagnoser som menar att alla bara ska välkomna deras drama, och mycket mycket mer...

• Fröken Allvar
    Anonym (RadioGaga) skrev 2023-05-22 18:09:28 följande:

På FL är det större sannolikhet att man får höra vad folk egentligen tycker om släktingar som inte uppfostrar sina ungar eller skryter om sina pengar, grannar som stör, folk med sju diagnoser som menar att alla bara ska välkomna deras drama, och mycket mycket mer...

Läste du tidningar som barn? Tänker på det där med "och mycket, mycket mer..." 
  • Anonym (S)
    Anonym (RadioGaga) skrev 2023-05-22 18:09:28 följande:

Och det är ju då det är skönt att höra att det faktiskt finns flera som går och biter sig i tungan, man får höra om andras strategier för att överleva julafton etc istället för bara "Fast tycker du så så är det dig det är fel på!!".
  • Fröken Allvar
    Anonym (S) skrev 2023-05-22 20:13:44 följande:
    Och det är ju då det är skönt att höra att det faktiskt finns flera som går och biter sig i tungan, man får höra om andras strategier för att överleva julafton etc istället för bara "Fast tycker du så så är det dig det är fel på!!".
    Jag tror att trådarna som flest känner igen sig i samtidigt som det inte är supersmärtsamt att påminnas om det man känner igen sig i är de mest populära att läsa. Sånt man kommer till om man googlar "ensam jul". 🙂
  • Postman

Vet inte vilka syften eller anledningar folk har att skriva här men man lär sig med tiden vilka man ska vara återhållsam emot. Kan också känna lite att det blir inavel i visa intressanta ämnen, det är samma personer som alltid dras till samma ämnen (mig inkluderat) och det för egentligen inte diskussionen framåt för fem öre.

För min egna del spenderar jag mindre tid här, har tröttnat helt på evighetslånga trådar där man har fastnat i en oändlig loop av rätt eller fel, mest synd om eller minst synd om osv osv.

• Fröken Allvar
    Postman skrev 2023-05-22 20:44:26 följande:

Vet inte vilka syften eller anledningar folk har att skriva här men man lär sig med tiden vilka man ska vara återhållsam emot. Kan också känna lite att det blir inavel i visa intressanta ämnen, det är samma personer som alltid dras till samma ämnen (mig inkluderat) och det för egentligen inte diskussionen framåt för fem öre.

För min egna del spenderar jag mindre tid här, har tröttnat helt på evighetslånga trådar där man har fastnat i en oändlig loop av rätt eller fel, mest synd om eller minst synd om osv osv.

Det är tråkigt att man slutar vara nyfiken, men det är väl oundvikligt. 
Svar på tråden Folk verkar må väldigt dåligt på Familjeliv