Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Tradera och Skatteverket

Anonym (Fail) skrev 2023-05-22 21:29:58 följande:
    Ja det mesta av det dyra har jag kvar kvitto på. Men jag har sålt väldigt mycket annat som jag inte har kvitto på. Kan vara kläder jag köpt för 10år sen. Hjälper tyvärr inte bara att säga som det är till Skatteverket, då får man ta smällen. De kommer vilja veta exakt vad alla swish då kommer ifrån, och ha kvitto på det. Jag har absolut ingen koll på det. 
    Inte mycket du kan göra nu.  Bara avvakta och se vad som händer.  Troligvis ingenting.  
  • Anonym (?)
    Anonym (Fail) skrev 2023-05-22 23:12:43 följande:
    Har du själv varit i kontot med dem? Jag vet nämligen flera som haft problem, Skatteverket kräver bevis och redovisning på exakt allt. En person kommer behöva betala 70 tusen för att hon inte kan redovisa swish 2 år bakåt. Därav min oro för att få samma problem, för jag vet att jag inte kommer kunna redovisa allt. Tradera lär skicka till Skatteverket i slutet av året antar jag, så det är då jag i så fall får problemen. 
    70 000 i skatt! Då har man en rejäl omsättning.

Sen lär dig skillnad på omsättning och vinst. 

Sen har skatteverket lite olika gränser. När man måste bokföra och redovisa, när de vill veta om moms samt när man ska betala skatt. 

Kolla på deras hemsida och funkar inte det ring och fråga.  De är hjälpsamma.  
Svar på tråden Tradera och Skatteverket