Inlägg från: Anonym (Extremt hett) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Extremt hett)

Jag tror min sambos kollega är kär i honom

Anonym (Maria) skrev 2023-05-24 00:04:59 följande:
    Störtlöjligt, skulle aldrig slåss om en man eller demonstrera mot en annan kvinna.

Det är upp till mannen vad han gör av det, och vad han vill är det enda som betyder något.
    Du borde tänka om där tycker jag, då det är lätt för mannen att känna sig oälskad och utbytbar om du inte verkar alls villig att anstränga dig det minsta för honom. 

Medans du ignorerar honom och tycker att det där ligger helt på honom och anser att det är störtlöjligt bara tanken på att du skulle kämpa för honom, så uppvaktar hon honom och tydligt anstränger sig för honom. Vem tror du då framstår som den bättre av er två? 
  • Anonym (Extremt hett)
    Anonym (Extremt hett) skrev 2023-05-24 00:13:46 följande:
    Du borde tänka om där tycker jag, då det är lätt för mannen att känna sig oälskad och utbytbar om du inte verkar alls villig att anstränga dig det minsta för honom. 

Medans du ignorerar honom och tycker att det där ligger helt på honom och anser att det är störtlöjligt bara tanken på att du skulle kämpa för honom, så uppvaktar hon honom och tydligt anstränger sig för honom. Vem tror du då framstår som den bättre av er två? 
    Tänk såhär, vem vill du spendera livet med? Någon som anser att du är utbytbar och finner idén om att anstränga sig för dig störtlöjlig, eller någon som uppvaktar dig och tydligt visar att hon är beredd att anstränga sig för dig?
  • Anonym (Extremt hett)

Varför det här blir så extremt hett för en man kan utläsas på svaren och attityderna i tråden:"Det är hans fel! Hans ansvar! Jag tänker inte visa att jag gillar honom, tvärtom skall jag ignorera detta! Jag skall absolut inte markera någonting tvärtom ta avstånd!".

Då känner mannen att han inte betyder något, att han är utbytbar, oviktig och du kommer inte göra dig minsta besvär för honom. Men kvinnan som uppvaktar honom gör ju det, hon vill ha just honom. Han är inte utbytbar och oviktig för henne. Hon anstränger sig för honom, därför framstår därför hon som bättre.  

Så vad TS borde göra är att visa att hon gillar honom, ha mer sex med honom och faktiskt markera att han är min och jag älskar honom inför andra kvinnor, särskilt inför hon som är förtjust i honom.

Svar på tråden Jag tror min sambos kollega är kär i honom