Inlägg från: Anonym (abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (abc)

Jag tror min sambos kollega är kär i honom

Ja alltså hon låter ju helt klart intresserad. Men han verkar ju uppenbarligen inte intresserad så det spelar väl ingen roll om hon får stånga huvudet i väggen.

Gissar att de är ett större gäng kollegor som hänger tillsammans och då är det ju enklast för honom att bara vara artig och normaltrevlig tillbaka istället för att börja skapa drama med att aktivt ta avstånd. Om han aktivt tar avstånd kan också  inbjuda till att det tolkas som att det är du som är en som "håller hårt i kopplet" och inte låter honom vara med (även om det skulle vara på hans eget initiativ). 

Det vettigaste sättet för honom att visa att han inte är intresserad känns som att inkludera dig i planerna (då det ju verkar som att utomstående är välkomna, skulle vara konstigt om det var enbart kollegorna + du) vilket han ju också verkar göra.

Och sedan att du på plats är helt normal och trevlig och någon som kollegorna tycker om. Så att de snarare blir "lägg ned det där" mot tjejen istället för att tänka att du är bitchig och tycka att tjejen ska satsa ännu hårdare för att hon skulle vara ett bättre kap för honom. 

Svar på tråden Jag tror min sambos kollega är kär i honom