Jag tror min sambos kollega är kär i honom
Varför det här blir så extremt hett för en man kan utläsas på svaren och attityderna i tråden:"Det är hans fel! Hans ansvar! Jag tänker inte visa att jag gillar honom, tvärtom skall jag ignorera detta! Jag skall absolut inte markera någonting tvärtom ta avstånd!".
Då känner mannen att han inte betyder något, att han är utbytbar, oviktig och du kommer inte göra dig minsta besvär för honom. Men kvinnan som uppvaktar honom gör ju det, hon vill ha just honom. Han är inte utbytbar och oviktig för henne. Hon anstränger sig för honom, därför framstår därför hon som bättre.
Så vad TS borde göra är att visa att hon gillar honom, ha mer sex med honom och faktiskt markera att han är min och jag älskar honom inför andra kvinnor, särskilt inför hon som är förtjust i honom.
Jag tycker det snarare låter som att du gör det jävligt enkelt för dig själv och vill hävda att det är andras uppgift att ständigt hålla sin partner 100% nöjd 24/7 året runt så den stackars lillponken inte ska få för sig att bara råka stoppa kuken i nån annan i rent missnöje och frustration....vilket givetvis är ett väldigt narcissistiskt sätt att tänka. Hur du beter sig är helt och hållet DITT ansvar inte andras och beter du dig som ett rövhål kan du inte skylla det på att andra inte curlat dig tillräckligt mycket.
Givetvis ska inte rövaktigt beteende premieras utan snarare konfronteras och fördömas, annars kan ju folk lätt få för sig att det är helt ok att bete sig som ett rövhål.
En partner är ALLTID utbytbar, det är därför man inte ska springa runt och flirta med första bästa brud på jobbet för då bli man nog ganska snart utbytt mot en pålitligare partner. Och det är kanske på tiden att TS man får det förklarat för sig så han förstår vad han riskerar.