Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

10 åring dotter bekymrad över sin vikt :(

Om hon är 10 år är det verkligen dags att prata mat med henne, om du inte gjort det innan.
    Varför äter vi protein, vad är vitaminer etc
    Vad behöver kroppen och vad behöver den inte?
    Se till att hon sportar och har en balanserad diet. Sätt hälsan i fokus och inte vikten.

• FuckGoggleAskMe
    mammabitch skrev 2023-05-25 20:49:10 följande:

Såna här kommentarer .... Självklart ska man hjälpa sitt barn till ett hälsosamt liv, men där ingår inte att predika kostlära, portionsstorlekar, "farlig " mat och som någon föreslog gymma men en tioåring . 
    Att servera varierad näringsriktig mat som mättar  och uppmuntra vardagsmotion och aktiviteter som barnet gillar är någonting helt annat.
    Och jag vågar lova att inget barn någonsin farit illa av att höra att det är fint och duger.

FuckGoggleAskMe skrev 2023-05-23 21:38:01 följande:

Om hon är 10 år är det verkligen dags att prata mat med henne, om du inte gjort det innan.

Varför ska man inte prata med barn om mat, kostlära och vikten av motion? Predika? 

Mitt barn fick tidigt lära sig om nyttan av varierad kost etc. Frukt och grönsaker ska man alltid äta lite av, de innehåller vitaminer som gör att man håller sig friskare och mår bättre, protein blir man stark av etc etc. Vid 9år undervisade de om detta i skolan också, vitaminer, mineraler, motion, sömn osv, väldigt bra tycker jag. 
Svar på tråden 10 åring dotter bekymrad över sin vikt :(