• Flutterby

Pojknamn på engelska?

Jag är svensk o min man är från England. Vi behöver hjälp, vi har arbetsnamn på flicka (svenskt), men behöver ett engelskt pojknamn som måste funka på svenska, dvs inget på "j" eller med "th" i osv. Knepigt, eller hur?

• Svar på tråden Pojknamn på engelska?
  • linnma

David, Daniel, Oliver, Adrian, Adam, Edwin, Alex, Tim, Billy, etc etc

• saggitarius

Tevin, Nevin, Bastian, Sam, Eddie, Alan.. Förresten, varför MÅSTE namnet funka på svenska oxå? Är vi inte tillräckligt influerade av engelskan och har tillräckligt många kulturer för att barnet ska kunna heta typ Chase o Geroge med engelskt uttal?

• Pojkmamma

Mina killar heter Victor och Oscar. Svenska och engelska.

• Sharp

Heeeelt opartiskt så tycker jag ju såklart att Ronan är det finaste pojknamn som finns!!! Irländskt/Gaeliskt snarare än engelskt men....Gillar även Ryan, Dylan, Kieran, Shane, Joshua, Jonah m fl

• Flutterby

Till Mumsen: tack för din "input", men alla dina förslag var ju just så'na som jag INTE ville ha, dvs "j-namn" och "th-namn"...
    Till Saggitarius: Ja, jag kanske är lite petig, men vill gärna att det inte ska vara nå'n tvekan om hur namnet ska uttalas, det blir så jobbigt då. Tänk dig alla skolkamraterna skrika "jeeårj" när du stolt döpt ditt barn til "djårdj"...

• Flutterby

Xara: Richard heter blivande farbror, o förresten kommer folk bara att säga "Rickard". (gud vad jag känner mig petig!)

• Mewz

Jag har en Elliot! Det har funkar jättebra i skolan Går liksom inte att uttala "fel"

• Caro

Vi har samma tankar hemma, min man är irländare. Vi är inne på Max eller Liam. Colin och Colm är också fina namn.

• MissPiggy609

Okej, vad sägs om:
    Dave, Don, Leo, Luke, Rob, Roy, Todd eller Ty/Tyler?
    Lycka till!
    Tjingeling

• mandel

Min gubbe ar amerikan (vi bor i amerika just nu) och far vi en pojk ska han heta Marcus. Adam var ocksa ett poppis alternativ liksom David. For mig ar det viktigt med ett namn som bade min farmor och min mans farmor kan uttala och "forsta" :) Lycka till!

• Flutterby

En gång till: inga namn på "J", men tack för alla förslag, fortsätt, det är inspirerande!

• Sassafrass

Min sambo är också från England och vi har precis flyttat dit så vi har letat och tänkt mycket på namn som funkar på båda språken. Vi har kommit fram till Rebeka för en flicka och för en pojke har vi tänkt oss Samuel. De låter fina både uttalade på svenska och engelska.

Svar på tråden Pojknamn på engelska?