Inlägg från: Litorina |Visa alla inlägg
  • Litorina

Måla karta på väggen, tips?

BuoBä skrev 2023-05-31 18:21:15 följande:

Gissningsvis kostar en turistkarta i papper, modell större, mindre än färg mm.

Det tror jag också. I synnerhet om man räknar in TS arbetstid. Förmodligen ett antal tusenlappar bara där. 
  • Litorina
    AndreaBD skrev 2023-05-31 22:56:51 följande:
    Nej. Jag tänkte att det skulle vara en aktivitet som eleverna ska vara med på, typ en av dem sista lektionerna före lovet - eller efter. Och ni tror väl inte att jag får betalt för såna extra-grejer? 
    Gör du det på din fritid? Det är verkligen inte smart ur löneförhandlingssynpunkt. Vet den lokala fackorganisationen om att du jobbar gratis? Jag förstår att det kan verka som en hygglig grej att göra, men om en i arbetslaget kan tänka sig att jobba gratis sätter det alla i en väldigt knepig sits när det kommer till löneförhandling. 
    AndreaBD skrev 2023-05-31 22:57:32 följande:
    Jag har en gång målat alla väggar i ett klassrum. På en studiedag. 
    Du måste tänka om. Studiedagen ska användas till kompetensutveckling, inte vaktmästararbete. Godkände rektor alltså att du stod och målade på arbetstid istället för att delta i möte/vidareutbildning? 

• Litorina
    AndreaBD skrev 2023-06-01 17:27:54 följande:
    Allvarligt? Hur mycket kan du om lärarnas arbetssituation? Vi har 35 timmar arbetstid på plats och 10 timmar förtroendetid i veckan. Detta är alltså under arbetstiden på plats t.o.m., så hur kan det vara fritid? 

Jag tänker t.o.m. göra det under en vanlig lektion, eftersom eleverna ska vara delaktiga. Och innan någon nu säger att de inte lär sig tillräckligt - strax före sommarlovet är de ändå inte särskilt mottagliga och gemensamma aktiviteter kan vara gruppstärkande. Det kan t.om. göra att de inte förstör så mycket i lokalerna. Många bra effekter. 

Du skrev att du inte fick betalt. 

Själva grejen att dekorera klassrummet tillsammans med eleverna tycker jag låter kul och bra. :) 

Svar på tråden Måla karta på väggen, tips?