Inlägg från: Anonym (Tråkig pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tråkig pappa)

Jag betalar men dottern bor hos pappan

Alla räknar och räknar på TS' ekonomi.

Tror du/ni (ts och dottern) verkligen att hon kommer trivas hos pappan?? Låter ju knappt som han ens vill ha henne där, om han nu vägrar betala en spänn mer till henne än absolut nödvändigt?? Tycker han låter jätteelak faktiskt!
    Det är väl jättebra att flickan har ett intresse, om hon nu dessutom inte mår något vidare?? Även om inte HAN är intresserad av hästar så borde han väl kunna ställa upp för sin dotter, speciellt om han dessutom har det ganska gott ställt? Han borde helt klart vara intresserad av att dela kostnaderna för sitt barns intresse, och se henne lycklig!
    Jag hade inte jublat om mitt barn fick för sig att hålla på med t.ex. ishockey eller motorsport, men är det nu det den vill göra, det enda den gör och att den faktiskt visar sig ha fallenhet för det så får man nog faktiskt svälja det! Man vill väl sina barn det bästa??
    Och att hon har en el-bil att ta sig runt med borde väl underlätta massor för honom också, att hon kan ta sig runt på egen hand?
    Låter som en väldigt märklig, snål, ointresserad och oengagerad "pappa", tyvärr! 😔

• Anonym (Tråkig pappa)
    Anonym (Maya) skrev 2023-06-02 13:38:30 följande:
    Okej. Hur tycker du att de ska ha råd att ha kvar allting när TS säger att hon inte har råd? Det var ju det som var problemet från början i trådstarten: pappan betalar inte underhåll mer och då har hon inte råd att ha kvar häst, moppebil och mobiltelefon. Inte om ett år, utan nu när flickan flyttar till pappa. Jag tycker absolut att man kan vara ärlig med tjejen och säga hur det ligger till med ekonomin. 
    DE har ju råd! TS har inte råd med precis allt längre. Pappan var ju välbärgad och skulle säkert kunna samarbeta kring dotterns aktiviteter. Tycker pappan ska förklara för dottern att hon inte är tillräckligt värd i hans ögon för att få behålla sin häst/"sin medicin". Istället för epa kan man kanske diskutera en moped istället? Eller tycker han inte att hon ska kunna ta sig fram heller? Enligt TS unnar han henne inte ens mobiltelefon.
Svar på tråden Jag betalar men dottern bor hos pappan