Inlägg från: Anonym (pppp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pppp)

Jag betalar men dottern bor hos pappan

Dottern är så pass gammal. Kan hon börja tjäna lite pengar själv på något extrajobb? 
    När hon fyllt 18 ska du förresten betala underhåll direkt till henne, inte till pappan (läs på om det på FK). Det kanske ändå känns lite bättre för dig att göra så. 

Prata med dottern om vad det kostar att ha häst osv.

• Anonym (pppp)
    Tjosan123 skrev 2023-06-02 12:02:12 följande:

Nu blir det ju inte bara de kostnader jag hade innan, utan dubbelt på bensin också. Vi åker ju aldrig dit ihop mer, och hennes väg blir längre nu. 
    Det retar mig också att de har min spotify i det hushållet, min netflix osv.
    Jag vill inte va den som plockar bort. Jag är inte sån,men nu när det är som det är, så tro fan man knyter näven i ficka ibland.

Det var på nyheterna nyss, om att Netflix ska göra så att man inte kan dela på konton utanför hushållet. men så länge kan du väl bara byta lösenord så kommer de inte åt? 

Förklara detta för dottern, för det är väl delvis hon som använde det hos pappa? Om hon nu flyttar på heltid får väl det hushållet skaffa sig eget abonnemang? 

Spotify använder man kanske oftast i sin mobil så det är lite en annan sak. Har du sånt familjeabonemmang så att du och dottern delar? Ingen annan behöver väl vara med i det? 
Svar på tråden Jag betalar men dottern bor hos pappan