Ingen A-kassa under sommarlovet?
Man lever snålt under terminerna och sparar pengar just för att ha en budget stt kunna leva av om man inte får sommarjobb.
Man lever snålt under terminerna och sparar pengar just för att ha en budget stt kunna leva av om man inte får sommarjobb.
Alt läser man sommarkurser och får fortsatt CSN. Nackdelen med det är att veckorna tickar.
Du får väl gå upp i tid, eller hitta ett till deltidsjobb, om du inte ens jobbar heltid.
Klart jag kommer söka sommarjobb men jag tror inte jag kommer få något. Att läsa sommarkurser är ett alternativ.
Jag vet, därför kommer jag troligtvis få hoppa av skolan för att få socialbidrag. Jag riskerar att inte få en plats på hösten sen och då får jag vänta ett helt år med att plugga vidare. I värsta fall blir det att jag får plugga vartannat år och gå på socialbidrag vartannat år.
Jag lever väldigt nära existensminimum nu, men jag försöker såklart spara det jag kan. Jag kanske kommer få ihop tillräckligt för en sommar men det är inte säkert.
Vem vill anställa någon som bara kan ta anpassade anställningar, är drygt 30 och aldrig haft ett jobb?
Nej, han är inte arbetslös under sommaren enbart för att han inte har inkomst. Har är student med sommarlov och på sommarlovet för man vacker jobba som student. Klara sin egna försörjning.
Sommarjobb börjar man söka redan i januari och absolut senast i mars.
Det var förövrigt nästan ingen som jobbade extra på helgerna va mina kurskamrater.
Arbetserfarenhet fick vi från sommarjobb och VFU.
Det går att arbeta heltid och läsa en akademiskt avancerad utbildning. Det handlar ju om prioriteringar. Man hinner inte med långa sovmorgnar eller hobbies, och får verkligen planera sitt socials umgänge, men det går.
Problemet är att man måste ha erfarenhet, att jag bara har korta anställningar utan referenser går inte att dölja.
Vet du om det går att få lönebidrag för sommarjobb? Det vore i så fall ett alternativ.
Anonym (Iris): Du skrev att du inte skrev datum/månad och årtal utan årtal, vilket då får det till att se ut som att du jobbat längre än du egentligen jar gjort. Vanligaste är att skriva månad och årtal, ex Nov 2021-mars 2023. Inte bara 2021-2023.
Hmm hur kan man inte hitta jobb på sommaren?
vad gjorde man själv när man studerade, tog konsultuppdrag, jobbade inom äldreomsorgen, vikarie på fritids, plockade frukt, delade ut tidningar, rensa ogräs? skys the limit