• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • summer13
    Quesswhat skrev 2023-07-07 16:07:47 följande:

Är det någon här som inte kör på att tempa och ägglossningstest? Jag tog ut min spiral för en månad sen och haft mens en gång. Är osäker på hur min menscykel ser ut men min blödning som jag hade med spiralen kom alltid i slutet av månaden. Vilket den även gjorde efter spiralen togs ut. Därav är jag osäker på när jag har haft ägglossning. Borde jag kanske börja tempa och köra test för att veta säkert? Är bara rädd att jag ska bli mer besatt av det här än jag redan är, om ni förstår hur jag menar 😂

Jag har inte gjort det innan, för jag tänkte likadant. Tidigt i försöken hade jag inte gjort det, men allt eftersom tiden går så vill man få mer kontroll. Och jag inser ju att jag har äl sent och kort lutealfas så de äl dagar dom appen satt ut har inte stämt alls. Så haft sex helt fel dagar :o 
    Men har ni precis börjat hade jag bara kört på! 
  • Rödluvan93

Lina98:

Vi började vår utredning i december förra året. Inga större konstigheter på min sambo och jag hade lite avvikelser på sköldkörteln och tecken till mild PCO. Kändes inte så allvarligt, fick medicin för sköldkörteln och stimulerande för PCO men inget har hänt för de så känns lite hopplöst. Vår klinik övergav oss lite mitt i utredningen så vi går till en annan klinik nu där jag spolat äggledarna och ska på återbesök i augusti för att förhoppningsvis få iväg remiss till IVF ❤️

Förstår och givetvis gör man allt man kan på egenhand. Testat ändra kosten, skippat kaffe/alkohol, lagt till den ena och andra tillskott men verkar va helt förgäves så blir bara tokig 😅

Jag hoppas så också! ❤️

• cutepenguin

Är det någon här som inte kör på att tempa och ägglossningstest? Jag tog ut min spiral för en månad sen och haft mens en gång. Är osäker på hur min menscykel ser ut men min blödning som jag hade med spiralen kom alltid i slutet av månaden. Vilket den även gjorde efter spiralen togs ut. Därav är jag osäker på när jag har haft ägglossning. Borde jag kanske börja tempa och köra test för att veta säkert? Är bara rädd att jag ska bli mer besatt av det här än jag redan är, om ni förstår hur jag menar 😂

Jag tempar inte och har aldrig använt ägglossningstest. Blev gravid på första försöket, men slutade tyvärr i MF. Så nu ska vi försöka igen. Känner att jag ger det några månader innan jag orkar tempa. Ägglossningstest kan ju absolut vara en lättare hjälp däremot. 😁👍🏼 Tänker som du, vill inte bli mer besatt av att bli gravid än jag redan är 😂

• Quesswhat

Summer13: åh haha. Är det jag är rädd för. Att vi har sex fel dagar 😂 men tanken är väl att vi ska köra på några månader utan att tempa eller köra test. Samtidigt blir jag smått kluven för tänker att vi kanske missar dom viktiga dagarna

Cutepenguin: men vad trist med mf.. 😔
    Nej men precis, känns som att hela min dag går ut på att fundera, känna efter, kolla kalender, googla osv 😂 men jag får hålla ut några månader och tar det sig inte får jag börja.

Så jag hänger med i tråden trots att jag inte vet när BIM blir! Min kalender säger att jag har äl idag och det sticker/hugger i vänster livmoder så får hålla tummarna 😬

• Alvedon83

Jag kör inte heller med äl-test eller temp. Har hyffsat regelbunden mens och märker på sekretet att det är ägglossning på g 😊
  • Syskonförsök

När vi försökte med första barnet så körde vi fem månader utan men varje gång min mens kom räknade jag 14 dagar tillbaka och insåg att vi helst tiden missade de viktiga dagarna. då började jag med ägglossningstest och vi plussade andra försöket efter att faktiskt ha haft sex på ägglossningsdagen. Men Då ska jag tillägga att jag har oregelbunden cykel. När vi nu försöker med barn nummer två tar det tid men då är det ofantligt skönt att vi åtminstone aldrig missat en ägglossning utan faktiskt försöker varje gång ordentligt. Det är min erfarenhet, för mig lugnar ägglossningstest och temp, jag stressade mer utan eftersom jag faktiskt inte hade koll. 

Quesswhat skrev 2023-07-07 18:58:18 följande:

Summer13: åh haha. Är det jag är rädd för. Att vi har sex fel dagar 😂 men tanken är väl att vi ska köra på några månader utan att tempa eller köra test. Samtidigt blir jag smått kluven för tänker att vi kanske missar dom viktiga dagarna

Cutepenguin: men vad trist med mf.. 😔
    Nej men precis, känns som att hela min dag går ut på att fundera, känna efter, kolla kalender, googla osv 😂 men jag får hålla ut några månader och tar det sig inte får jag börja.

Så jag hänger med i tråden trots att jag inte vet när BIM blir! Min kalender säger att jag har äl idag och det sticker/hugger i vänster livmoder så får hålla tummarna 😬

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-07-07 19:48:02 följande:

När vi försökte med första barnet så körde vi fem månader utan men varje gång min mens kom räknade jag 14 dagar tillbaka och insåg att vi helst tiden missade de viktiga dagarna. då började jag med ägglossningstest och vi plussade andra försöket efter att faktiskt ha haft sex på ägglossningsdagen. Men Då ska jag tillägga att jag har oregelbunden cykel. När vi nu försöker med barn nummer två tar det tid men då är det ofantligt skönt att vi åtminstone aldrig missat en ägglossning utan faktiskt försöker varje gång ordentligt. Det är min erfarenhet, för mig lugnar ägglossningstest och temp, jag stressade mer utan eftersom jag faktiskt inte hade koll. 

Förstår det också! ☺️ Att det kan vara lugnande alltså att temps och/eller använda ägglossningstest.

Just nu kör jag och sambon varannan dag. Har som sagt haft missfall nyligen så har NOLL aning om när min ÄL kommer, så garderar upp det med varannan dag 😅 Tänker att det borde lyckas då. Men lyckas vi inte och jag hinner få en mens så kommer jag nog testa åtminstone ägglossningstest. 

• babybel95

Äl +4 och väntan är olidlig 😩 lovat mig själv också att inte testa förrän tidigast bim. Någon mer med bim runt 17/7 som vill peppa varann att inte testa tidigare?

• Cykelstöld
    babybel95 skrev 2023-07-08 07:35:07 följande:

Äl +4 och väntan är olidlig 😩 lovat mig själv också att inte testa förrän tidigast bim. Någon mer med bim runt 17/7 som vill peppa varann att inte testa tidigare?

Jag är ÄL +3! Jag inbillade mig själv att det skulle bara enklare att vänta med barn #2 men nope 😭😂
  • Cykelstöld

Uppe tidigt på morgonen, längtar efter att se lite test här! Någon som ska testa idag/snart? 👀

Svar på tråden BIM Juli 2023