• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • ida543
    pannkakssmet skrev 2023-06-13 13:18:48 följande:
    Hej allihopa!

Jag blir lite knäpp i huvudet här, både av värmen o sen av kroppen 😅 Hittade hit igårkväll och läste igenom sidan lite, vi har försökt lite halvdant och är inne på försök 4 med första barnet. Hade mens 6-8 juni och enligt NC kommer nästa mens 8 Juli.

Appen ville att jag skulle ta ett äl-test idag och det visade väldigt tydligt positivt. Kan man ha påbörjan till ägglossning 5 dagar efter mens??? 
    Hmm jag vet inte men det låter tidigt? Kanske ta ett grav test för säkerhetsskull? Är du säker på att det var mens du hade 6-8 juni (kanske var nidblödning?) ÄL kan också visa positiva när man är gravid har jag hört!
  • pannkakssmet
    ida543 skrev 2023-06-13 14:22:04 följande:
    Hmm jag vet inte men det låter tidigt? Kanske ta ett grav test för säkerhetsskull? Är du säker på att det var mens du hade 6-8 juni (kanske var nidblödning?) ÄL kan också visa positiva när man är gravid har jag hört!
    Jag tog ett gravtest också för tänkte likadant, men det var tokblankt... Får väl testa med äl-test några dagar o se vad som händer helt enkelt men blev så förvånad ?? Tungan ute
  • SeptemberB

Idag verkar mensen ha tagit slut efter bara 2 dagar mens? Brukar alltid ha 4-5 dagar annars. Senaste cykeln var jättekonstig jämfört med annars. Blir så trött för precis såhär var det med första barnet. Hade cykel som en klocka på 28 dagar. När vi började försöka så fick jag mycket mindre mens och den blev mellan 26-31 dagar. Verkar ha blivit samma nu, bara av att vi börjar försöka få barn?? Vet inte riktigt när jag ska börja testa med ägglossningstest nu. Brukar ha ägglossning dag 12-14 i cykeln, men även det kan ju ha ändrats nu.

• Hejvärldenhej

Jaa juli är vår månad❤️✨

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    20/7 momof4soon, 4 barnet och första försöket

• Malmötjej

Mensen kom idag så jag hoppar in här.

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    20/7 momof4soon, 4 barnet och första försöket

• Hejvärldenhej
    Pannkaksmet hmm 5 dagar efter mens, visste inte att det gick. Har du tagit mer än ett test? Kanske ett sånt med glad gubbe?

septemberB Supersvårt det där med när man ska ta ägglossningstest när man inte vet! Jag testar själv med munkpeppar denna månaden för att förhoppningsvis korta ner min långa cykel lite (38 dagar) Och om det nu funkar så ska det ju bli mkt tidigare än var Natural Cycles tror. Tänkte börja en vecka tidigare än vanligt och hoppas 🥲
  • pannkakssmet
    Hejvärldenhej skrev 2023-06-14 00:08:37 följande:
    Pannkaksmet hmm 5 dagar efter mens, visste inte att det gick. Har du tagit mer än ett test? Kanske ett sånt med glad gubbe?

septemberB Supersvårt det där med när man ska ta ägglossningstest när man inte vet! Jag testar själv med munkpeppar denna månaden för att förhoppningsvis korta ner min långa cykel lite (38 dagar) Och om det nu funkar så ska det ju bli mkt tidigare än var Natural Cycles tror. Tänkte börja en vecka tidigare än vanligt och hoppas 🥲
    Ellerhur!! Blir cd8 men tycker det känns så himla tidigt. Aldrig varit med om det innan. Brukar va cd 15-19 annars.
    Jag tog två st stickor och ett digitalt med glad gubbe, trodde inte mina ögon 😅 Fick lite mensvärk aktigt nu ikväll får väl se vad tempen visar närmare dagarna.

Håller tummarna för er alla Hjärta
  • Embarazada
    pannkakssmet skrev 2023-06-13 13:18:48 följande:
    Hej allihopa!

Jag blir lite knäpp i huvudet här, både av värmen o sen av kroppen 😅 Hittade hit igårkväll och läste igenom sidan lite, vi har försökt lite halvdant och är inne på försök 4 med första barnet. Hade mens 6-8 juni och enligt NC kommer nästa mens 8 Juli.

Appen ville att jag skulle ta ett äl-test idag och det visade väldigt tydligt positivt. Kan man ha påbörjan till ägglossning 5 dagar efter mens??? 

Förra cykeln så hade jag ägglossning 3-4 dagar efter mens, så ja det går :)

• Embarazada

Kan tillägga att för mig är det CD10 :)

Och jag brukar ha ägglossning allt mellan CD10 - CD14, så det kan diffa 5 dagar för mig.

• Potatisbulle
    Kul med lite fler input vad man kan göra för att i alla fall känna att man ökar chanserna. Munkpeppar var också nytt för mig, ska kolla upp det. 

Jag tog mitt första ÄL-test idag. Men långt ifrån positivt. Senaste cyklerna (sedan jag började tempa) har jag haft utsatt ÄL på dag 22 och 28 och idag är jag på dag 12, men hoppas kan man ju alltid 😂 Ska nog vänta några dagar innan nästa. 
Svar på tråden BIM Juli 2023