Inlägg från: Anonym (Deprimerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deprimerad)

Hjälper antidepp?

För mig hjälper medicinen som jag nu fått, den tidigare gjorde mig liksom alldeles för dämpad. Det är otroligt frustrerande att inte känna igen sig själv, från att ha varit översocial och jobbat med människor till att ha social fobi och vilja gömma sig. Nu har jag en otroligt fin läkare som ringer med 2v mellanrum för att checka av hur jag mår och om jag fortfarande sitter och funderar på varför jag finns till och varför jag ska kämpa när allt bara går emot och jag ändå ska under jord en dag. Hon har varit helt underbar men dessvärre AT läkare så i slutet av månaden slutar hon :( Jag gick tidigare och pratade men det var som för dig, bara självklarheter och ett rotande för att hitta något fel i min barndom som för övrigt var väldigt bra. Nu väntar jag på KBT för min sociala fobi. Ta kontakt med vården för att få hjälp att må bättre. Ibland måste man sträcka ut en hand och be om hjälp.

• Anonym (Deprimerad)
    Anonym (Deppig) skrev 2023-06-11 21:02:48 följande:

Tack för era inspel! Jag ska snart ha semester och då ska jag ta tag i måendet. Hoppas för både min och omgivningens skull att kunna få må lite bättre. Kanske ska prova medicinering om jag erbjuds det. Det lät underbart att bli sig själv för de som det funkade för. Egentligen är jag en öppen och energisk person men det var längesedan det märktes.

Önskar dig all lycka till Hjärta
Svar på tråden Hjälper antidepp?