• LindaLove

Hur ser ni på en snippa?

Jag och en kompis hittade en enkät från gymnasiet där vi frågade killar och tjejer på skolan om hur de såg på tjejens yttre kön.

Väldigt intressant att vi tjejer förknippar snippan mycket med det som den faktiskt är "urogenitalorgan". Det är den vi kissar med. Det kommer mensblod (minst) en vecka i månaden och det kan komma flytningar. Den kan vara doftfri och den kan lukta lite weird. Grannen är ett skithål och av nån anledning vill vissa killar blanda ihop de två...

Killarna däremot tänkte i princip aldrig "kiss", "mens", "flytning" eller "skithålsgranne". Våra underliv förknippades ENDAST med sex och vi tolkade det som att SEX i slutänden är det viktigaste. -Att på olika sätt få hålla på med tjejers underliv, så ofta och mycket som möjligt och som om de inte vore skapta för något som helst annat.

Är du tjej/kille. Hur ser du på det här? Är tjejen bara ett objekt för sex? Hur påverkar det dig - kille som tjej, att det verkar vara såhär? Går du som kille i snipptankar hela dagarna? Hur störande är det för dig som tjej?

• Svar på tråden Hur ser ni på en snippa?
  • Anonym (Västeråsaren)
    Skrattande rolig topic!
    Jag har vuxit upp med två äldre systrar. När jag jämför mig med mina kompisar som inte hade systrar, när vi var omkring 13-15-årsåldern, tyckte jag att det var skillnad. De pratade om tjejer som sexobjekt och kommenterade saker som jag inte alls tyckte var anmärkningsvärda. Jag minns istället en period när jag tyckte att det var besynnerligt att killar var så fixerade vid bröst, rumpa och kön hos en tjej. Jag tyckte möjligtvis att brösten var intressanta.
    När jag tänker snippa (där jag själv förknippar termen med flickors kön snarare än en vuxen kvinnas) så tänker jag nog helt enkelt "kön", med kiss, underliv, mens och kanske lite "stjärt" sådär. Jag har också en vuxen dotter och har under hela hennes uppväxt konfronterats med "tjejfrågor".
    Så nej, jag går inte i snipptankar hela dagarna och jag tänkte inte bara sex när jag ser en tjejs underliv.
  • Anonym (...)

Det är väl inte så konstigt? Hur ofta tror du en kille ser en tjejs slida precis när hon kissar eller precis när mensblodet rinner och hon ska stoppa in en tampong? Killar ser slidor mest i samband med sex.

Lite samma med penisar antar jag - hur många tjejer tror du tänker på att en kille kissar med sin snopp, då är den slak, och hur många tror du tänker på penisar erigerat tillstånd, tänker på sex? 

• Tom Araya
    LindaLove skrev 2023-06-12 15:47:24 följande:
    Hur ser ni på en snippa?

Jag och en kompis hittade en enkät från gymnasiet där vi frågade killar och tjejer på skolan om hur de såg på tjejens yttre kön.

Väldigt intressant att vi tjejer förknippar snippan mycket med det som den faktiskt är "urogenitalorgan". Det är den vi kissar med. Det kommer mensblod (minst) en vecka i månaden och det kan komma flytningar. Den kan vara doftfri och den kan lukta lite weird. Grannen är ett skithål och av nån anledning vill vissa killar blanda ihop de två...

Killarna däremot tänkte i princip aldrig "kiss", "mens", "flytning" eller "skithålsgranne". Våra underliv förknippades ENDAST med sex och vi tolkade det som att SEX i slutänden är det viktigaste. -Att på olika sätt få hålla på med tjejers underliv, så ofta och mycket som möjligt och som om de inte vore skapta för något som helst annat.

Är du tjej/kille. Hur ser du på det här? Är tjejen bara ett objekt för sex? Hur påverkar det dig - kille som tjej, att det verkar vara såhär? Går du som kille i snipptankar hela dagarna? Hur störande är det för dig som tjej?

Tänker jag på "snippa" så tänker jag mer som tjejer, men det är ju egentligen inte särskilt intressant för mig.

Sexuellt existerar inte snippa utan då är det andra ord.

På din fråga svarar jag; ja. Jag är bara intresserad av hennes kön på ett sexuellt sätt. Jag förstår inte varför jag ska vara intresserad av hennes kön på något annat sätt. Om vi inte ska skaffa barn ihop så finns det inget skäl för det.

Men tjejer/kvinnor är inte bara objekt för sex. De är även subjekt för känslor och kärlek.
  • Anonym (W)

På vilket sätt är tjejer intresserade av mannens kön, om man bortser från sex?

• Anonym (Snoppen)

Ja, jag tänker på sex när jag ser en attraktiv kvinna. Jag tänker på hennes snippa. Men tänker inte bara på sex. Det är mer att jag känner en sån lust att vilja ta i henne, hålla i henne, känna. Hon ser så mjuk ut, behaglig, skön. Jag vill vara nära henne helt enkelt. Och hennes snippa.

• LindaLove
    Anonym (...) skrev 2023-06-13 08:21:24 följande:

Det är väl inte så konstigt? Hur ofta tror du en kille ser en tjejs slida precis när hon kissar eller precis när mensblodet rinner och hon ska stoppa in en tampong? Killar ser slidor mest i samband med sex.

Lite samma med penisar antar jag - hur många tjejer tror du tänker på att en kille kissar med sin snopp, då är den slak, och hur många tror du tänker på penisar erigerat tillstånd, tänker på sex? 

En aspekt när vi frågade killar och tjejer var till exempel "sex bakifrån" där tjejer kan vara upptagna med att tänka "han ser mitt rövhål" och det kan kännas utelämnande att stå i den positionen helt naken.
    Men ingen kille som ställdes inför det exemplet hade reflekterat över den aspekten. Det är ju så en tjej ser ut bakifrån. Det är sex.
    Slutsatsen var att tjejer kan tänka väldigt mycket olika tankar om sitt kön och sitt underliv, inklusive anus, emedan killar verkade endast tänka "sex".
    De eventuella komplex som tjejer kan ha kring hur de "ser ut" där nere var inget som killar verkade lägga större notis om. "Fitta som fitta".
  • Postman

Snippa? Det ordet får mig att bli totalt avtänd och börja skratta  

Tänker jag på en vuxen kvinnas kön så är det med andra ord och så är det så gott som alltid sexuellt. Sen är det ju självklart att jag vet att annat kan komma ur det men det har jag då inga problem med. Det är ju liksom en del av biologin.  

• Anonym (Maria)

Jag förknippar ordet i första hand med en flickas könsorgan.

• Anonym (M)
    LindaLove skrev 2023-06-13 15:58:32 följande:
    En aspekt när vi frågade killar och tjejer var till exempel "sex bakifrån" där tjejer kan vara upptagna med att tänka "han ser mitt rövhål" och det kan kännas utelämnande att stå i den positionen helt naken.
    Men ingen kille som ställdes inför det exemplet hade reflekterat över den aspekten. Det är ju så en tjej ser ut bakifrån. Det är sex.
    Slutsatsen var att tjejer kan tänka väldigt mycket olika tankar om sitt kön och sitt underliv, inklusive anus, emedan killar verkade endast tänka "sex".
    De eventuella komplex som tjejer kan ha kring hur de "ser ut" där nere var inget som killar verkade lägga större notis om. "Fitta som fitta".
    Enkäten handlade ju om tjejers kön - inte killars. Så det är väl inte konstigt att ni fick väldigt olika svar. Hade du gjort en enkät om killars kön så hade det säkert uppstått situationer där mannen kan känna sig osäker eller att han inte ser på sitt kön lika sexualiserat som kvinnor gör. 
  • KimLinnefeldt

Klart att kvinnor är sexobjekt. Förhoppningsvis är även män sexobjekt. Men inte bara, förstås. För en man är kvinnan ett objekt, ett mål, ett föremål för längtan och kåthet. Det är sunt.

Menar du att han borde tänka mer på fittan som utlopp för urin och mensblod? Varför? 

Svar på tråden Hur ser ni på en snippa?