• LindaLove

Hur ser ni på en snippa?

Jag och en kompis hittade en enkät från gymnasiet där vi frågade killar och tjejer på skolan om hur de såg på tjejens yttre kön.

Väldigt intressant att vi tjejer förknippar snippan mycket med det som den faktiskt är "urogenitalorgan". Det är den vi kissar med. Det kommer mensblod (minst) en vecka i månaden och det kan komma flytningar. Den kan vara doftfri och den kan lukta lite weird. Grannen är ett skithål och av nån anledning vill vissa killar blanda ihop de två...

Killarna däremot tänkte i princip aldrig "kiss", "mens", "flytning" eller "skithålsgranne". Våra underliv förknippades ENDAST med sex och vi tolkade det som att SEX i slutänden är det viktigaste. -Att på olika sätt få hålla på med tjejers underliv, så ofta och mycket som möjligt och som om de inte vore skapta för något som helst annat.

Är du tjej/kille. Hur ser du på det här? Är tjejen bara ett objekt för sex? Hur påverkar det dig - kille som tjej, att det verkar vara såhär? Går du som kille i snipptankar hela dagarna? Hur störande är det för dig som tjej?

• Svar på tråden Hur ser ni på en snippa?
  • LindaLove
    Anonym (...) skrev 2023-06-13 08:21:24 följande:

Det är väl inte så konstigt? Hur ofta tror du en kille ser en tjejs slida precis när hon kissar eller precis när mensblodet rinner och hon ska stoppa in en tampong? Killar ser slidor mest i samband med sex.

Lite samma med penisar antar jag - hur många tjejer tror du tänker på att en kille kissar med sin snopp, då är den slak, och hur många tror du tänker på penisar erigerat tillstånd, tänker på sex? 

En aspekt när vi frågade killar och tjejer var till exempel "sex bakifrån" där tjejer kan vara upptagna med att tänka "han ser mitt rövhål" och det kan kännas utelämnande att stå i den positionen helt naken.
    Men ingen kille som ställdes inför det exemplet hade reflekterat över den aspekten. Det är ju så en tjej ser ut bakifrån. Det är sex.
    Slutsatsen var att tjejer kan tänka väldigt mycket olika tankar om sitt kön och sitt underliv, inklusive anus, emedan killar verkade endast tänka "sex".
    De eventuella komplex som tjejer kan ha kring hur de "ser ut" där nere var inget som killar verkade lägga större notis om. "Fitta som fitta".
Svar på tråden Hur ser ni på en snippa?