Inlägg från: Anonym (Filippa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Filippa)

Kriterier för att få skaffa barn

Mina kriterier:

- Universitetsutbildning
    - Fast anställning
    - Tillräckligt stort boende, helst parhus/radhus/hus
    - Körkort
    - Vara gift, framförallt av juridiska skäl
    - Icke rökare
    - Barn innan 35 år

• Anonym (Filippa)
    Citronella skrev 2023-06-14 14:14:47 följande:

Varför måste man vara gammal när man föder barn enligt dig? Det ökar risken för sjukdomar och komplikationer hos både mamma och barn dessutom minskar fertiliteten med åldern. 

Jag har inte körkort och har aldrig känt ett behov av det heller. Varför är det viktigt att jag har det enligt dig? 

30 år är inte gammalt för att få barn
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Anna (ung mamma)) skrev 2023-06-14 15:04:38 följande:

Nej, bästa biologiska tiden för en kvinna att skaffa barn är i 20 års åldern. Vid 30 minskar fertiliteten och vid 35 minskar den ganska drastiskt och missfallsrisken ökar markant. och vi vill väl få mer barn än bara ett? Ivf och ofrivillig barnlöshet ökar dramatiskt i samhället i och med att mödrarna blir äldre, vilket vi biologiskt inte är skapta för.

Min ork som mamma på 20+ var betydligt större än när jag fick barn vid 30+. Jag skulle säga att jag var en bättre, roligare, mer engagerad mamma vid yngre ålder än äldre. 

sen ska man absolut kunna försörja sig och barnet, men tyvärr finns inga garantier att pappan- trots relation på 3 år- inte lämnar för en yngre flamma.

Det är du ja, själv fick jag barn vid 30 och har en ordnad tillvaro och bra ekonomi så att jag kan erbjuda mitt barn ett bra liv och vara en trygg och närvarande förälder. När jag var runt 20 studerade jag och hade inte kunnat ge allt av mig själv då det var så mycket med studier och karriär som jag lade min tid på. Men du kanske inte har studerat efter gymnasiet och inte har fullt så höga krav på ett ekonomiskt stabilt liv som jag har. 
Svar på tråden Kriterier för att få skaffa barn