Juice
Dricker ni juice varje morgon?
Jag är uppväxt med det och har aldrig tänkt på att det skulle vara dåligt. Inte äpple utan apelsinjuice.
Men har upptäckt att det inte är bra för tänderna?
Hur tänker ni kring detta?
Dricker ni juice varje morgon?
Jag är uppväxt med det och har aldrig tänkt på att det skulle vara dåligt. Inte äpple utan apelsinjuice.
Men har upptäckt att det inte är bra för tänderna?
Hur tänker ni kring detta?
Nej. Mkt pga att det inte är särskilt nyttigt.
Nej, jag är numera vuxen och inte 5 år. Det är både onyttigt och skadligt för tänderna.
Jag har alltid druckit juice på morgonen och se ingen anledning att ändra de vanorna.
Nej, jag är numera vuxen och inte 5 år. Det är både onyttigt och skadligt för tänderna.
Nej, har jos hemma bara till särskilda tillfällen. Det är dyrt, kaloririkt och dåligt för tänderna. Men gott! :)
Bara på hotell. Dyrt, kaloririkt och dåligt för tänder.
Juice innehåller även en massa bra vitaminer så nej det är inte dåligt bara för kalorierna och socker.
kroppen mår bra av sånt så drick du men borsta tänderna efter.
är du överviktig så är det kanske bättre och äta en frukt så du får i dig fiberna och lite mer mättande kalorier. Men om du är sund och välmående är det bara nyttigt (om du köper bra färsk juice och inte massa koncentrat).
Apelsinjuice var bokstavligen det enda i frukt och gröntväg som mina föräldrar fick i mig tills jag var 16! Jag äter fortfarande väldigt dåligt med frukt och grönt så ett glas apelsinjuice är faktiskt viktigt för min hälsa. jag har haft skörbjugg flera gånger. Tänderna kan man ersätta men livet är fasen så svårt. Jag dricker dock med sugrör, vilket ska vara bättre just för tänderna.
Juice innehåller även en massa bra vitaminer så nej det är inte dåligt bara för kalorierna och socker.
kroppen mår bra av sånt så drick du men borsta tänderna efter.
är du överviktig så är det kanske bättre och äta en frukt så du får i dig fiberna och lite mer mättande kalorier. Men om du är sund och välmående är det bara nyttigt (om du köper bra färsk juice och inte massa koncentrat).
Borsta tänderna efter man druckit juice är dock inte att rekommendera, utan man bör vänta en timme.
I min familj har vi sällan juice hemma, nån helg varannan månad typ.