Inlägg från: Jemp |Visa alla inlägg
  • Jemp

Begränsningar

Ja, absolut begränsad. Däremot inte en överväldigande förändring eller att fördelarna inte skulle väga upp. 

• Jemp
    Fjäril kär skrev 2023-06-21 19:19:59 följande:

Beror väl lite på vad du menar med att vara begränsad, I vilket sammanhang?  Hur då begränsad? 

Allt här i livet ger begränsningar  och konsekvenser oavsett vad det än gäller , så det handlar ju om vad du känner dig orolig över och vilka  förutsättningar du har. 

Skaffar du hund kan du inte bara dra iväg hur som helst och den behöver kollas av veterinär och kan kosta dyra pengar om något händer. Ett jobb begränsar dig väldigt mycket på många sätt . Alla typer av relationer har sina begränsningar.  Så även ett barn kommer innebära begränsningar på olika sätt beroende på hur du lever ditt liv och om du ser lösningar eller fastnar I katastroftänk. 

Ja precis. Har faktiskt funderat lite på frågeställningen några dagar. 
    Begränsad blir jag ju. Bara några exempel från senaste veckan är att jag har fått ställa in flera saker på jobbet pga vab, inte kan träna så mycket som jag vill, måste stämma av alla resplaner med sambo och lösa situationen för barnen, inte vara borta för mycket då jag varken kan eller vill, missat umgänge med kompisar pga sjuka barn...

Men begränsad i hur jag lever mitt liv på större plan? Nej. Det är så här jag vill ha det. Andra saker får vänta till sen. 
Svar på tråden Begränsningar