• Anonym (S)

Kvinnan från Tinder stalkade mig

Du tycker på riktigt att det var Kvinna1 som gjorde fel och betedde sig märkligt.....?
    Anmäl på du! Mitt i allt elände behöver nog konstaplarna nåt att garva åt!

• Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2023-06-19 11:12:49 följande:

Jag håller inte med flera inlägg. När jag gjort som ni tycker så blir det en lång diskussion och tjat, försöka övertyga om att jag ska ändra mig, eller så blir de otrevliga, eller på något sätt får det till att jag är dålig eller negativ på något sätt. Jag tycker inte TS är skyldig henne någonting, de har skrivit lite fram och tillbaka, visst har hon rätt att fråga om hon vill men ingen har rätt till svar. 

Men varför väljer du att ta en diskussion?? Ett enkelt meddelande bara, Att man inte är intresserad!, sen kan man blockera bäst man vill! Det låga här ligger i att bara ghosta nåt som nyss verkade bra! Klart ingen har rätt till nånting eller är skyldig någon någonting! Det handlar enbart om att vara en sjysst människa, visa upp lite allmänt folkvett. Jag är inte skyldig att ställa mig bakom dig i en kö, jag skulle lika gärna kunna ställa mig framför dig! Men jag är en bättre människa än så....
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (S)
    Anonym (Alltså) skrev 2023-06-26 15:27:41 följande:

Men allvarligt...
    Tveklöst att det mest rakryggade är att höra av sig och meddela att man inte är intresserad. Det är rent folkvett och hänsyn.
    Med det sagt, det är väl TOTALT meningslöst att höra av sig till  någon som ghostat en och fråga varför. Är man så pantad att man inte fattar eller vad?

Fast jag tänker ändå; Nu är det här väldigt längesen, när alla typ bara hade stationär dator och fast telefon. Jag träffade en kille på nätet. Jag minns inte om vi gick över till typ ICQ eller om vi varje gång bestämde en ny tid när vi skulle träffas på Aftonbladet nästa gång. Världens goaste kille, vi pratade om att träffas och så. Sen plötsligt en dag dök han inte upp. Då kunde man ju inte vara online konstant heller då man satt på telefonledningen och det var ju SVINDYRT.....tyckte mamma... 😄 Jag blev närapå ohälsosamt ledsen och var övertygad om att han var typ död! Då betedde jag mig på riktigt "stalkigt", använde det lilla jag visste om honom och och fick faktiskt tag i ett arbetstelefonnummer. Jag ringde efter mycket om och men. Han hade fått virus i sin dator och fått panik! Han hade sökt efter mig men jag har ett mycket vanligare namn, bodde dessutom hos föräldrarna och jobbade på ett väldigt stort företag. Så han var ju helt överlycklig för att jag "stalkade" upp honom! Idag nästan 30 år senare så är vi gifta och har ett gäng ungar! Jag har knappt fattat det här med "ghosting" och känner mest att det är omtänksamt och gulligt att bry sig om någon så pass att man söker upp folk på alternativ väg om man inte fått ett klart avslut. Jag blev ju mer orolig än kände mig blåst!
    Fan vad jag skulle göra bort mig om jag skulle behöva ge mig ut i dejting-sjungeln på internet idag! 😊
  • Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2023-07-13 22:48:26 följande:
    Jag vet inte om de blir besvikna om jag inte pratar mer med dem.

Själv blir jag inte besviken. Det är sånt man får ta.
    Skulle du ha samma syn om du skulle handla något av någon över nätet? Ni har bestämt pris, tid och plats, och så försvinner personen bara ut i tomma intet, utan ett ord, bara blockar dig.
    Du skulle inte känna att det var rätt osjysst beteende eller?
  • Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2023-07-15 14:48:15 följande:
    Jag håller överenskommelser med de jag får kontakt med så din jämförelse är inte relevant.
    Den är jätterelevant om du skulle se saken från ett annat perspektiv än ditt eget en enda gång. 
Svar på tråden Kvinnan från Tinder stalkade mig