Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

Hjälp mig att hitta rätt pojknamn!!!

Jag är inte 100% nöjd med ett av mina barns namn och min mamma är inte helt nöjd med mitt. Men vet du, det gör ingenting. Ger man bara sitt barn ett vedertaget namn och stavar det helt normalt så går det fint vad man än väljer. Det är egentligen inte så noga. 

• Anonym (Qwerty)
    Lindax1988 skrev 2023-07-06 07:32:36 följande:

Då gissade du fel.. dom är helsyskon. Namnet måste inte matcha men alla namn hittills har i och L i sig men det är inte något jag har tänkt på förrän när senaste barnet kom...

Då hade jag valt Liam, Levi eller Elias. 
  • Anonym (Qwerty)
    Blue Waffle skrev 2023-07-01 19:07:25 följande:
    Med de namnen så gissa jag att detta är första gemensamma barnet och de anda är 2 syskonskaror eftersom de inte matchar alls.
    Förstår inte alls vad du menar med att de inte matchar. De stämmer precis in på mina fördomar om en svensk arbetarfamilj. Att pappa heter Kevin passar in fint. Mina fördomar säger att pappa är typ vvs:are eller byggnadssnickare och mamma uska eller frisör. (Skratta åt mig, TS, om jag är helt ute och cyklar!) I mina kretsar  heter alla ungar Tage, Svea, Gunnar, Märta osv. Föräldrarna är kommunikatörer, lärare mm. Inga värderingar av dessa grupper alltså, bara kul att namnval varierar. :)
Svar på tråden Hjälp mig att hitta rätt pojknamn!!!