Inlägg från: Anonym (Djurvakten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Djurvakten)

Hur klarar man sig på en lön?

Anonym (Kom med tips) skrev 2023-06-25 15:51:07 följande:
    Vi har inget sparande. Den ena har varit sjuk länge och den andra har aldrig sparat, dumt nog. 

Den sjuka (som inte får sjukpenning) kan passa husdjur, men man får väldigt lite av det och de flesta vill bara betala svart. Inget annat jobb passar den sjuka. Så förhoppningsvis kommer det tillkomma en liten inkomst snart. Hen ska även ansöka om sjukersättning på 50-100%, men det är svårt att få och det tar sju månader tills man får beslut. 

När jag tittar på inkomsten borde det gå ihop, men det är tight. 

Var annonsera personen någonstans? Jag tar 150 kronor/dag och får säga nej till folk så fullbokad är jag men nu är det lite sent att sätta ut annonser. 4000-4500 i månaden är ändå rätt mycket. 

• Anonym (Djurvakten)
    Anonym (Kom med tips) skrev 2023-06-25 16:28:02 följande:
    Pga arbetsträning kan hen inte passa djur fem vardagar i veckan. Men arbetsträningen är ett fåtal timmar i veckan och det är inte stor chans att det kan ökas upp mycket, så frågan är man bör fortsätta... Två eller max tre dagar i veckan funkar. 

Facebook-grupper, Woof, care.com. Tror att 200 kr per dag är för mycket och det är därför andra tackar nej. 

Jag passar sju dagar i veckan. Man kan ha djuret hemma hos sig. Att ha en extra kanin eller marsvin några veckor tar inte så mycket energi. Hund förstår jag att det inte funkar men samtliga smådjur borde gå bra eventuellt katt också. 

Jag annonserar mest på Blocket, Facebook är fullt av människor som vill ha gratis och de andra två har jag inte hört talas om. 

• Anonym (Djurvakten)
    Anastasia skrev 2023-06-25 22:21:56 följande:

Det handlar om prioriteringar. Har man djur så måste de vara både vaccinerade och försäkrade.  Det kan bli så onödigt dyrt annars och det är bättre att vara på den säkra sidan. 

TS har sagt att de ser de tre kaninerna som familjemedlemmar och då kan vi inte bara bortse ifrån det.  visst,  det hade blivit billigare om de inte hade kaninerna alls, men nu har de kaninerna och vill behålla dem.  Alltså får de göra avkall på andra saker. ❤️. 

Det har ingen betydelse alls varifrån pengarna till veterinärvården kommer resultatet blir ändå samma. Jag tycker inte det är värt att försäkra smådjur då det ofta blir dyrare i längden. 

Om ts inte deltar i utställningar, hopptävlingar eller om kaninerna av andra anledningar inte träffa en massa andra kaniner är inte vaccin nödvändigt heller. 

Svar på tråden Hur klarar man sig på en lön?