Anonym (Anonym 666) skrev 2023-06-26 19:31:00 följande:
Vadå, hade ni inte skrivit kontrakt? Det måste man ha innan man säger upp sig. Beklagar din enorma otur nu när du precis skulle byta!
Börja direkt att söka alla jobb du kan! Imorgon.
Jag har mått dåligt i jävligt många år och pressat mig själv till botten. Jag tänker självmord, självmord, självmord, självmord och självmord VARJE jävla dag och har gjort det i snart ett års tid. Varje dag. Minst en gång.
Jag har sökt hjälp, inte blivit tagen på allvar. Blivit hemskickad med enbart medicin när jag säger att jag måste få vara ledig och vila upp mig och få hjälp med samtal eller terapi.
För två månader sen fick jag nog. Jag fick nog av att bara genomlida varje dag och aldrig få känna någon glädje. Att varje lediga stund bara är en stor stress för att veta att man snart är tillbaka på jobbet där man måste låtsas att allt är så jävla bra. Att man skriver eller åker hem till mamma och alltid säger försöka säga att man inte mår bra men man får inget annat svar än att bara bita ihop och det är så här livet ser ut. Nästa gång kommer jag säga att det kommer se annorlunda ut när jag tagit livet av mig för det kommer jag snart göra.
Att sjukskriva mig från jobbet kändes inte som ett alternativ. Hur kan jag, som är så ung och glad jämt bli sjukskriven? Det är exakt vad alla kommer tycka och tänka. Och behöva komma tillbaka efter sjukskrivningen och bara känna skam för att man varit sjuk i psykisk ohälsa.
Då var det ju bara att säga upp sig. Tre månaders uppsägningstid. Då hinner jag lätt hitta ett jobb, tänkte jag. Jag har sökt flera som ändå verkade lockande, fick svar på alla. Varit på intervjuer, flera dåliga och en som var bra. Men av alla jobb jag sökt så hade jag för lång uppsägningstid, enligt alla! Det var en stor nackdel att jag inte kunde börja direkt. Jag erbjöd mig att skita i semester helt, bara jag får jobbet men nej, det gick inte. Men till sist fick jag jobb som jag förlorade lika snabbt och nu är jag här. Efter alla intervjuer som bara klagat på min uppsägningstid vill jag inte söka mer jobb för jag orkar inte höra ett nej pga att jag inte kan börja direkt.