Är det möjligt att sjukskriva sig när man sagt upp sig pga psykisk ohälsa?
Du kan vara sjuk längre tid än en vecka utan intyg, men du får ingen ersättning. Klarar du dig ekonomiskt om du är hemma en vecka med ersättning och två utan några pengar?
Du kan vara sjuk längre tid än en vecka utan intyg, men du får ingen ersättning. Klarar du dig ekonomiskt om du är hemma en vecka med ersättning och två utan några pengar?
Ingenting händer om du är hemma i tre veckor utan intyg. Uppger du att du är för sjuk för att jobba blir det inte olovlig frånvaro - med eller utan intyg. Men, de kan som sagt neka dig ersättning efter första veckan.
Skulle de mot förmodan tycka att det är olovlig frånvaro så kan du bli uppsagd, men det spelar väl ingen roll i din situation där du har ett nytt arbete på gång.
Var hemma! Säg att du är för sjuk för att jobba och inte kommer bli frisk innan du slutar jobbet.
Trådstartaren:
Tack för er omtanke och alla svar.
Det värmer i en trasig själ //
Som om det inte kunde bli värre så ringde det nya jobbet förut ca 1h efter att jag skev den här tråden och sa att han tyvärr är tvungen att ge bort ?min? tjänst till någon annan för att jag inte kan börja direkt vilket vi hade pratat om. Vi hade pratat om så det var inget okänt. Fyfan, känner mig totalt misslyckad