• Anonym (M)

Läkare - bör jag be om ursäkt?

Jag skulle faktiskt skriva ett brev med en fullständig ursäkt om jag var du. Det du skickade först räknas som sexuella trakasserier, både han och hans familj kan ha tagit väldigt illa upp (om han är upptagen) och ditt brev kan faktiskt ha haft en väldigt stark negativ inverkan på hans relation isf. Det är fullständigt idiotiskt att resonera som så att han borde vara van vid sånt bara för att han är läkare, han är faktiskt också människa! Det är sjukt obehagligt att få sådana där brev, bara så du vet, så en ursäkt är det minsta man kan begära!

• Anonym (M)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2023-06-29 16:31:54 följande:
    Ja, jag är egentligen med dig. Just där och då hade jag inte det omdömet.
    Det jag är rädd för, om man skickar ett till, är att det kan väl bli minst lika obehagligt. Lite som "när kommer det igen?" Om det redan kommit ett.. 
    Men jag vet inte om jag övertänker det nu.

Jag har däremot svårt att se att det skulle påverka något ev förhållande, dels för att han hade kunnat vara min pappa. 
    Det beror ju på hur du uttrycker dig. Var så fullständigt ärlig och ångerfull du någonsin kan och var tydlig med att du ALDRIG mer kommer att kontakta läkaren privat.

Så du tror inte att läkarfruar kan bli svartsjuka och osäkra på relationen t ex om maken får ett hett sexbrev? Att det kan komma upp alla möjliga diskussioner till ytan? Det kan finnas all möjlig historik mellan dem, från hans eller hennes sida. Poängen är - du vet inte! Men det kan faktiskt ha en stark negativ inverkan. Din ålder spelar ingen roll i sammanhanget. Använd inte det här som någon ursäkt för att slippa rätta till det du har gjort, du vet att du har gjort fel.
  • Anonym (M)

Kan också tillägga att jag i skrivande stund har en karl som svansar efter mig - trots att han är gammal nog att vara min pappa! Jag tror man inte hört allt här i livet om man tror att ålder skulle vara en skyddsfaktor.

• Anonym (M)
    Anonym (Eva) skrev 2023-06-29 17:43:00 följande:

Jag hade inte gjort någon sak av det. Tror inte heller det är en stor grej för läkaren så länge du inte skrev att du kommer ta kontakt igen eller något annat som antyder att du kommer fortsätta. Jag arbetar med patienter och hade inte lagt så stor vikt vid det så länge det inte utvecklas till trakasserier. 

Så ts ska ta DIN sanning för att gälla hela läkarkåren...? Knappast. Ts har ingen aning om vad det här kan ha satt igång, "positivt" eller negativt.

Beter man sig illa kan man också be om ursäkt, oavsett orsak!
Svar på tråden Läkare - bör jag be om ursäkt?