Inlägg från: sharatec |Visa alla inlägg
  • sharatec

Insättning Paroxetin - så otroligt plågsamt.

Jag har ätit Paroxetin i många år, och jag minns att jag hade en försämring av hur jag mådde precis när jag började med det, men inte alls så illa som du beskriver. Personligen hade jag försökt få tag på läkaren som skrivit ut medicinen (med risk att man tyvärr får tjata för att kunna få en telefontid snabbt), för att du mår så där dåligt behöver hen känna till så att det kan bedömas om Paroxetin verkligen är rätt för dig.

Som Dockan så klokt frågade, har du någon som kan vara hos dig? Någon du kan ringa om du orkar prata i telefon?

• sharatec

I det där läget undrar jag nästan om du inte borde kontakta psykakuten, om det finns en sådan där du bor? Du ska verkligen inte behöva må så där.

• sharatec
    Hanny76 skrev 2023-07-01 20:15:12 följande:

Ja, hade det inte varit för att jag har hund hade jag nog övervägt att åka till psykakuten. Men jag har ingen jag kan lämna henne till.Hon är gammal, går inte ihop med andra hundar och är allmänt svår att ha att göra med. Jag ska försöka ta mig igenom helgen och om det är lika illa på måndag får jag försöka hitta en läkare som inte har semester. Tack snälla för era svar! 

Sharetec, om du vill och orkar svara, varför började du äta Paroxetin? Var det på grund av ångestproblematik? Och hur tycker du att medicinen har hjälpt? 

Nej, klart att det blir krångligt när man har en pälskling att ta hand om! Förstår att du väntar till måndag då, jag kommer att hålla tummarna för dig. Ångest är verkligen ett helvete rent ut sagt.

Jag började med Paroxetin på grund av depression, och totalt sett tycker jag att det har fungerat skapligt bra mot det. Egentligen tycker både jag och min behandlande läkare att jag borde träffa en psykiatriker för att se om det finns någon medicin som passar mig ännu bättre, men att få träffa en sådan är milt sagt lite av en utmaning... Jag är dock glad att jag har Paroxetinen, även om min ångestproblematik dessutom (framgångsrikt) behandlas med Lergigan.
  • sharatec

Hemskt att du fortfarande mår så dåligt! Har du orkat söka din läkare för ett samtal om medicineringen?

Svar på tråden Insättning Paroxetin - så otroligt plågsamt.