Sambo ifrågasätter semester med nyfödd
Vi fick vårt första barn för 3 veckor sedan. vi har vart ute på lite vagn promenader , nån bilresa på ca 2 mil men inte mer då bebis är väldigt pipig och vill mest amma hela tiden. Jsg märke tidigt att min sambo blev väldigt rastlös. det är dock inget som hindrar honom då det är jag som mest sitter o ammar.
jag har sagt till Honom att han får gå ut o gå, träna eller åka iväg med kompisar om han vill men det vill han inte. Jag börjar dock bli irriterad då han dagligen har börjat frpga va vi ska göra på semestern o att det är meningslöst att ha semester när vi inte kommer göra något. Det är inte lätt att åka iväg med nyfödd bebis. Jag känner att vi inte är där ännu att åka iväg flera timmar i bil utan jag nöjer mig med att umgås med bebis o så ska vi iväg nån enstaka Dag till mina föräldrar på kusten.
jag blir otroligt stressad när han hela tiden frågar vad vi ska göra för jag fattar att han kommer ha det tråkigt. Han har även börjat med en massa tics , han hostar, harklar mig, säger mmm hela tiden.
hur ska jag göra för att inte känna sån skuld över att hans semester blir tråkig o meningslös som hsn säger?