Anonym (Gravid) skrev 2023-07-06 06:01:13 följande:
Jag förstår inte riktigt varför du reagerar så starkt på min fråga. Precis som andra skriver och ger råd kring så vill jag framförallt veta om andra varit med om att ha en riklig mens trots graviditet. Jag vet mycket väl att man kan ha blödningar vid tidpunkten för mens under graviditet (framförallt i början). Men som jag skrev, jag har fått uppfattningen att dessa blödningar inte är lika rikliga som mens. Jag har förstått att det är kroppen som hormonellt inte förstått att det finns en graviditet. Jag känner min kropp väldigt väl och hade jag tex bara haft mindre blödningar förra mensen så kanske jag misstänkt en graviditet. Min fråga kring om det kan ge utslag 5 dagar efter sex var nog mer för att få bekräftat att det är omöjligt. Det var inte essensen i min fråga utan det var att få svar på om andra haft riklig mens under graviditet. Har ju tex fått veta att det ev kan vara missfall jag hade. Och någon som hade flera rikliga menstruationer trots graviditet.
Jag reagerar inte ett dugg, sluta slänga känslor på mig som inte existerar. Jag säger bara att det är konstigt att inte veta hur det funkar med äggfästning, hormonutveckling mm om man redan har flera barn. Tro mig när jag säger att det finns många som på fullt allvar frågar sådant och tror att det funkar så. Och som redan konstaterats flera gånger så JA, man kan ha mensliknande blödningar utan att det är missfall, även om det är ovanligt att blöda mer än bara lite. Du borde så klart ändå kolla upp så allt är ok.