Inlägg från: OlgaElvira |Visa alla inlägg
  • OlgaElvira

Boendestöd är idiot

USA111 skrev 2023-07-06 00:28:09 följande:
    Boendestöd är idiot

Min boendestöd  vill ej va min boendestöd längre  när jag messa henne på midsommarafton att jag ville va kompis med en viss person för den har så många kompisar hon är med dum i huvudet och säger jag ej ska ha så mycket krav när det gäller boende. Men hallå man vill ej bo I sunk hak med kackerlackor.  

Vad är det du vill diskutera eller få råd och tips om? Det är lite oklart vad du vill med ditt inlägg.
  • OlgaElvira
    USA111 skrev 2023-07-06 23:28:54 följande:

Ja att hon är en idiot som ej vill va min boendestöd längre

Om hon inte vill vara ditt boendestöd så är det nog bra att hon slutar. För att uppdraget som boendestödjare ska fungera så behöver man fungera bra ihop. Ni har kanske olika syn på hur livet ska vara och vad som är viktigt. 
    Ta kontakt med dem som beviljat ditt boendestöd be att få någon som fungerar bättre med just dig. Lycka till i livet.
  • OlgaElvira

Förstår jag dig rätt att den lägenhet du nu bor innebär att du har boendestöd, att det ingår liksom? Själv anser du att du klarar ditt dagliga liv utmärkt och att boendestöd inte är en tjänst du behöver.
     Den hjälp du bör fråga efter är nog att få en kontakperson En sådan ska fungera som en kompis som man kan göra saker tillsammans med. Gå på bio, ta en cykeltur, spela spel, gå på en match, titta på tv. Allt man normalt gör med en kompis.
    En boendestödjare ska och bör inte den relationen till dig, boendestödjare ska inte vara din kompis. Det är helt olika roller de har.
    Lycka till i livet.

Svar på tråden Boendestöd är idiot