Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Gravid med min före detta otrogna partner

Du behöver tänka igenom allt ordentligt, du har stora beslut att fatta. Skit i vad alla andra tycker och vill, du måste tänka på vad som blir bäst för DIG.
    Om du tänker på att du ska behålla barnet, hur blir det då? Stannar du kvar på samma stället? Din kille kommer givetvis försöka övertyga dig att flytta till honom, så ni kan bli familj. Hur ser du honom som förälder? Hur mycket litar du på honom som människa? Kommer ert förhållande hålla tror du, vad är oddsen? Om fallet inte blir så, kommer ni kunna enas om vars barnet ska bo?
    Har ni samma syn på uppfostran? Sorry, många frågor!

Min dotters pappa var otrogen mot mig, fick veta det några veckor innan jag plussade. Hade annars stuckit och aldrig förlåtit honom men han övertygade mig om att han skulle bli världens bästa pappa och skulle aldrig bedra mig igen. Fast jag inte hade fullt tillit till honom valde jag att tro det. Han var otrogen igen när jag var höggravid, sen anklagade han mig om att barnet inte var hans (vilket han tog tillbaka sen).
    För att göra lång historia kort: vi gick skilda vägar när dottern var 3 månader. Han tog aldrig ansvar om henne, betalade aldrig underhåll eller hjälpte till på något sett. Han tjatade om att hon skulle vara hos honom 1-2 dagar, sen kom sms med kort varsel om att han var sjuk och inte kunde. Han var mer som en lekfarbror och inte som förälder. Inga regler, inga påföljder, vill vara kompis med sitt barn så den andra föräldern får gärna vara "the bad guy"
    Det var inte meningen att skriva ett långt inlägg, sorry!

Svar på tråden Gravid med min före detta otrogna partner