Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Förbjudna ord?

Jag använder ord som de jag pratar om tycker är korrekta. Det är ju inte upp till mig att välja ord som någon annan blir sårad över.

Samtidigt kan jag förstå min äldre släkting som jag diskuterat med om detta. Han tycker att han har alltid använt ord som n****, z*******, l*** etc och aldrig menat något illa med det. Han vill inte ta ansvar för att i USA har de använt n**** som ett skällsord, för det har inte använts så i Sverige. Vi har diskuterat detta och jag har bett honom att ta hänsyn till att saker förändras, och just nu i Sverige anses det som nedsättande att använda dessa ord. Även om det var annorlunda i Sverige för några år sedan. Släktingen är totalt anti-rasist men tycker att detta är konstigt. Ja, kan vara svårt att anpassa sig när man är i 90års åldern. 

Själv har jag bott länge utanför Sveriges gränser och har blivit lite överrumplad av att plötsligt är det fel med vissa ord. Men om t.o.m. jag kan anpassa mig borde väl folk som följt debatten i Sverige kunna göra det. Vill inte såra någon pga detta. 

Svar på tråden Förbjudna ord?