• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Natalina1451

Hej! 

vi är ju på semester i Spanien och min käre man tvättade sina delar med en superparfymerad tvål innan jag joinade i duschen och nu brinner det i underlivet på mig 😳 jag har aldrig haft svamp eller något annat problem tidigare så vet inte vad detta är, men tror vi svamp eller? Någon som har erfarenhet? någon som vet vad jag kan hitta på apoteket receptfritt här som kommer avhjälpa detta och inte sabotera ägglossningen i helgen? 😭 fan alltså känns så jävla typiskt, kommer säkert inte ta sig denna månaden heller och då blir det ett uppehåll på några månader för vi vill inte ha en sommarbebis igen 😩

• Barbrastreisand

Jag passar på och frågar även i denna tråd: VAD GJORDE NI ANNORLUNDA DÅ NI PLUSSADE?
    (Ett litet desperat försök skadar aldrig, trots att jag vet att det egentligen inte spelar roll;))

Här är lite saker jag funderar på att göra annorlunda:
    1. Då jag slarvat att ta olika vitaminer och folsyra så köpte jag "gravid multivitamin" . Så blir det en tablett att hålla koll på.
    2. C-vitamin brustabletter 
    3. Jag funderar även på att börja tempa åtminstone dagarna innan/efter äl för att se om äl kan bekräftas, blir annars stressad av att tempa. 
    4. B-vitaminboost i Lutealfasen.
    5. Ligga med benen uppe i vädret efter sex haha

• summer13
    Barbrastreisand skrev 2023-07-25 00:47:10 följande:

Jag passar på och frågar även i denna tråd: VAD GJORDE NI ANNORLUNDA DÅ NI PLUSSADE?
    (Ett litet desperat försök skadar aldrig, trots att jag vet att det egentligen inte spelar roll;))

Här är lite saker jag funderar på att göra annorlunda:
    1. Då jag slarvat att ta olika vitaminer och folsyra så köpte jag "gravid multivitamin" . Så blir det en tablett att hålla koll på.
    2. C-vitamin brustabletter 
    3. Jag funderar även på att börja tempa åtminstone dagarna innan/efter äl för att se om äl kan bekräftas, blir annars stressad av att tempa. 
    4. B-vitaminboost i Lutealfasen.
    5. Ligga med benen uppe i vädret efter sex haha

Jag har ätit keto de tre gånger jag varit gravid. 
    Nu gör jag det inte och plusset dröjer...
    Tror inte det har med vikten att göra, snarare att man minskar på inflammationer etc I kroppen då man varken äter mjöl eller socker. Kan vara en tillfällighet med, vem vet Glad
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-07-24 13:34:38 följande:

Kan ägglossningstest påverkas om man druckit innan man tar det?? För satt och drack kaffe med sambon och en vän och tog sen ett äl test nu för jag ändå var så kissignödig men kanske Max en timme sen jag kanske drack kaffe och tycker de är svagare idag än igår. Bör jag ta ett nytt om en stund?? 

för små. Öm/lätt värk i magen och enligt appen 5 dagar kvar till äl. Första testet är ifrån förr går andra igår och sista bilden på testet jag tog nyss idag 

Ja, du ska enligt instruktionerna inte ha kissat på 4h innan du tar testet, och LH mäts bäst mellan 10 och 20 på dagen (förutom Clearblus digitala ÄL-test som tas på morgonen).
  • Lele88

Verkar ha ramlat av listan här ser jag, men kanske lika bra då jag verkar ha fått plus, eller kanske missfall på gång..? är så förvirrad.

Hoppade över hit till augustitråden då min mens kom tidigare den 16/7.. men den betedde sig rätt konstigt. Var väldigt sparsam och mestadels brun. En av dagarna fick jag färsk blödning då jag satte in min menskopp. Men när jag tog ut den var det knappt en tredjedel och inte längre rött. I fredags 21/7 tänkte jag för säkerhetsskull ta ett gravtest då jag skulle iväg på festlighet hela helgen, men efter någon minut såg jag att det inte skulle komma något sträck så slängde det och kände mig dum.. har ju precis haft mens. Men under helgen kände jag mig konstig.. och igår hade jag sådana humörsvängningar och fatta inte varför det känns som jag har pms nu direkt efter mens?? Grävde innan läggdags upp graviditetstestet från soptunnan och ser ett svagt streck!? Hade precis kissat men tryckte ut några droppar och fick ganska snart ett svagt streck igen.. även idag ett streck tidigt på morgonen men ingen större ökning. Och digitalt säger gravid 1-2 veckor. Känns ju som missfall på gång, eller? Men så konstigt att pluset kommer efter blödningen? Någon som varit med om liknande? 

• condii

Det finns säkert någon mer erfaren här om kan svara men jag har läst mig till att man kan få något som kallas nidblödning som uppstår när det befruktade ägget fäster i livmodern. Man kan även få något som kallas genombrottsblödning vilket är din vanliga mens som kommer pga att kroppen inte hunnit ställa om till gravidläge än. 

Lele88 skrev 2023-07-25 08:32:32 följande:

Verkar ha ramlat av listan här ser jag, men kanske lika bra då jag verkar ha fått plus, eller kanske missfall på gång..? är så förvirrad.

Hoppade över hit till augustitråden då min mens kom tidigare den 16/7.. men den betedde sig rätt konstigt. Var väldigt sparsam och mestadels brun. En av dagarna fick jag färsk blödning då jag satte in min menskopp. Men när jag tog ut den var det knappt en tredjedel och inte längre rött. I fredags 21/7 tänkte jag för säkerhetsskull ta ett gravtest då jag skulle iväg på festlighet hela helgen, men efter någon minut såg jag att det inte skulle komma något sträck så slängde det och kände mig dum.. har ju precis haft mens. Men under helgen kände jag mig konstig.. och igår hade jag sådana humörsvängningar och fatta inte varför det känns som jag har pms nu direkt efter mens?? Grävde innan läggdags upp graviditetstestet från soptunnan och ser ett svagt streck!? Hade precis kissat men tryckte ut några droppar och fick ganska snart ett svagt streck igen.. även idag ett streck tidigt på morgonen men ingen större ökning. Och digitalt säger gravid 1-2 veckor. Känns ju som missfall på gång, eller? Men så konstigt att pluset kommer efter blödningen? Någon som varit med om liknande? 

• Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-07-25 08:15:58 följande:
    Ja, du ska enligt instruktionerna inte ha kissat på 4h innan du tar testet, och LH mäts bäst mellan 10 och 20 på dagen (förutom Clearblus digitala ÄL-test som tas på morgonen).
    Okej tack snälla. Visste inte detta. Då skall jag ta och hålla mig 4 timmar nu. Iallafall försöka 🤣drack stor kopp kaffe men var precis på toa så. Hihi. Cykeldag 10 idag så borde blir dags och kolla och förhoppningsvis se en liten ökning ändå. 
  • Lele88
    Condii - Ja.. i så fall tror jag mer på någon slags genombrottsblödning kanske då jag läst att nidblödning oftast är rosa och någon dag bara? Jag hade små brunaktiga blödningar under en vecka, samt lite färskt blod en dag. Känns ju inte som att en graviditet som är frisk börjar såhär.. hade inget sånt med dottern. och med mitt MA kom lite brunt vecka 6 som sedan visade sig var den veckan som fostret slutat utvecklats. Nu kom plusset efter blödning så vet inte om jag ska vara glad, ledsen eller hur jag ska känna 🙈 Är väl bara att försöka vänta och se hur det ter sig..
  • condii

Vill också tillägga att det alltså kan dröja ett par dagar från att ägget fäster i livmodern tills att gravidhormonet som gör att du plussa på testet har ökat. :) 

Lele88 skrev 2023-07-25 08:32:32 följande:

• Natalina1451
    Lele88 skrev 2023-07-25 08:54:58 följande:
    Condii - Ja.. i så fall tror jag mer på någon slags genombrottsblödning kanske då jag läst att nidblödning oftast är rosa och någon dag bara? Jag hade små brunaktiga blödningar under en vecka, samt lite färskt blod en dag. Känns ju inte som att en graviditet som är frisk börjar såhär.. hade inget sånt med dottern. och med mitt MA kom lite brunt vecka 6 som sedan visade sig var den veckan som fostret slutat utvecklats. Nu kom plusset efter blödning så vet inte om jag ska vara glad, ledsen eller hur jag ska känna 🙈 Är väl bara att försöka vänta och se hur det ter sig..
    Jag har i alla mina graviditeter haft blödningar från några dagar efter min beräknade mens till vecka 15-16, ibland rena blodbad alltså så jag liksom satt i en pöl i bilsätet.. (den graviditeten är en 2åring som precis väckte mig) och det har gått bra ändå vid 3 graviditeter, (men har också haft några missfall) menar bara att blod Behöver inte alltid vara missfall 🤗 avvakta ett pr dagar/vecka så länge du kan och se om det ökar. 

vet att detta är det svåraste som finns typ för man vill ju bara veta, det man kan göra då är o ringa sin mvc och se om man kan få tid till läkaren som kan beställa blodprover, då får man och tar prov varannan dag2-3 gånger så kan man sedan se på hormonets ökning/icke ökning om det är en viabel graviditet eller inte. man kan själv oftast gå in på 1177 och läsa resultatet. Också jobbig Väntan osv men tydligare resultat än o jämföra streck varje dag för o se stegring 🤪
Svar på tråden BIM Augusti 2023