Var tillsammans med en narcissist Länge
förlorade kontakt med nästan alla vänner , för det är nästan alltid fel på någon annan .
Man blir isoleras och ibland börjar man i ifrågasätta om man själv är dum i huvudet .
Det jag lärt mig är att det är inte lönt att ifrågasätta .
Du kan ha svart på vitt att något är på ett visst sätt , men ändå har personen en helt annan historia som man bara va .
jag märkte jätte ofta hur han sa andra ? sanningar ? till andra .
Man ska gärna följa exakt deras ? pipa? med allt annars är det ditt fel .
Du ska aldrig säga något som är jobbigt eller något som hänt då får det 10 gånger tillbaka och att det du som orsakat problemet .
jJag fick jämt höra att jag inte klarar saker . Detta trots jag är högpresterande tränar på hög nivå inom min idrott då satte han diagnosen autism på mig . Han nästan Tog i från mig ni. Idrott och börja begränsa den .
när jag börja plugga till ingenjör sa han att Jag aldrig kommer klara har Topp betyg , när jag visade min betyg så sa han att det är bara papper , det är inte verkliga livet . Sen att jag sköt om mina betyg .
Det kunde va så att han fråga om råd men sa jag något han inte gillade va jag IQ befriad .
va som att hela tiden gå på nålar att inte säga fel , inte göra fel .
man vinner inte över en narcissist , det ända man kan göra är att ta avstånd och bara säga exakt det som behövs sägas
Då saknar du förmodligen socialfömåga.
Det fick jag när jag ändas börja säga så lite som möjligt om saker .
Behöver man ha kontakt se till att ha den begränsad
jag och mitt ex har gjort slut men han kan skriva ändå och hota med om inte jag ringer inom 5 min eller något
tänker någon ta bort honom över allt. Dom hittar alltid vägar
mitt ex kontaktade mina vänner min familj
nu är jag bara kort o säger gud vad kul , vad bra för dig så slipper jag bråk .