• Anonym (Klimakteriekossan)

Kvinnor 40 plus, tappade ni sexlusten vid klimakteriet?

Är 45 och tror att jag kan vara i förklimakteriet eller klimakteriet. Jag tror det för att jag HELT tappat sexlusten. Brukade känna mig sugen varenda dag, nu när jag har semester upptäckte jag att jag inte tänkt på sex en enda gång. Känner närmast en stark äckelkänsla när jag tänker på sex. Har inte heller något som helst intresse för män. Är det klimakteriet som gör att jag känner så? Kommer det att gå över eller är detta det nya normala? Hur var det för er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-12 15:51
    Jag undrar främst om kvinnor som tappat sexlusten under klimakteriet har fått tillbaka den efter klimakteriet.

• Svar på tråden Kvinnor 40 plus, tappade ni sexlusten vid klimakteriet?
  • Anonym (50+)

Ja kanske från 45 så avtog och försvann sexlusten. Inget jag saknar då behovet inte finns.

Anonym (.) skrev 2023-07-12 06:05:10 följande:
    Anonym (Linn) skrev 2023-07-11 23:54:42 följande:

Är 42, sexlusten har bara ökat. På ett sätt som kan göra det jobbigt ibland 

Så den här klimakteriet varierar från kvinna till kvinna hur sexlusten blir? En del blir en ökad sexlust medan en annan del så minskas sexlusten?

Eller är det efter klimakteriet som sexlusten blir i normal läge eller ökar?
    Det är precis det här jag undrar också. Om det kommer att återgå. Någon som vet?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Menopaus)
    Stefano82 skrev 2023-07-12 12:14:25 följande:
    Om det ändras till det bättre kommer du gå loss på sexfronten då?
    Stefan, varför svarar du, som är känd på FL för att som gift man, flukta efter kvinnor, i en tråd som heter:

Kvinnor 40 plus, tappade ni sexlusten vid klimakteriet?
  • Anonym (57)
    Anonym (Klimakteriekossan) skrev 2023-07-12 12:07:56 följande:
    Det är precis det här jag undrar också. Om det kommer att återgå. Någon som vet?
    Jag har fortsatt bra nivå på min lust, ganska hög tror jag.  Ibland blöder jag pga småsår i slidan men det beror ju på att annat  i min ålder och inte att det är en försvunnen lust. 
    Jag har varit på klubbar, haft trekanter, anonyma runkträffar osv när jag var 53-56. Vid  två tillfällen 3 män under ett dygn. Ingen minskad lust och nu är jag 57. 
    Det är så olika. Synd jag är singel bara, men vore jag inte det så hade jag iofs inte gjort allt det skrev. 
  • Anonym (57)
    Stefano82 skrev 2023-07-12 12:14:25 följande:
    Om det ändras till det bättre kommer du gå loss på sexfronten då?
    Försöker du hitta någon att sexchatta med? Vad kan du tillföra i denna tråd? 
    Anonym (57) skrev 2023-07-12 12:37:52 följande:
    Jag har fortsatt bra nivå på min lust, ganska hög tror jag.  Ibland blöder jag pga småsår i slidan men det beror ju på att annat  i min ålder och inte att det är en försvunnen lust. 
    Jag har varit på klubbar, haft trekanter, anonyma runkträffar osv när jag var 53-56. Vid  två tillfällen 3 män under ett dygn. Ingen minskad lust och nu är jag 57. 
    Det är så olika. Synd jag är singel bara, men vore jag inte det så hade jag iofs inte gjort allt det skrev. 
    För att förtydliga så undrade jag främst om kvinnor som tappat sexlusten under klimakteriet har fått tillbaka den efter klimakteriet, inte så mycket om trekanter och sexklubbar. Det finns gott om trådar för det. 
  • Anonym (57)
    Anonym (Klimakteriekossan) skrev 2023-07-12 15:48:55 följande:
    För att förtydliga så undrade jag främst om kvinnor som tappat sexlusten under klimakteriet har fått tillbaka den efter klimakteriet, inte så mycket om trekanter och sexklubbar. Det finns gott om trådar för det. 
     Då kan du anmäla mina inlägg som ot eftersom jag svarade på den första frågan i rubriken. Tre dagar senare la  du till att det bara gäller de som upplever minskad lust. 
    Du undrade även om det ändras igen  och mitt svar på detta var att min ökade lust låg kvar med händelser som exempel. 
    Jag har naturligtvis kunnat skriva -min ökade lust är på samma nivå och slutat där. 

En tydligare ts är nog vad du behöver så slipper du höra från de som har lusten kvar. 
  • Anonym (Malin)

Jag är 47 år och har nästintill noll sexlust sedan ett par år tillbaka. Har haft ganska mycket tidigare i livet..Men jag lider ej av det; tvärtom känner jag mig mer harmonisk nu.

Svar på tråden Kvinnor 40 plus, tappade ni sexlusten vid klimakteriet?