Anonym (Fyrklövern) skrev 2023-07-16 10:16:51 följande:
Haha ja vi får se om jag vågar göra det...
Jag hann läsa lite i messengergruppen för möhippan innan arrangören blockerade mig från både den och en konversation som bara hon och jag hade. Som att bevittna en tågkrasch. Man hade kunnat skriva ett filmmanus om den här "planeringen"...
Jag har träffat arrangören ett par gånger förut, för väldigt länge sen, på fest hemma hos bruden. Hon framstod inte som klassens ljus, om man säger så, och verkade nästan lite besatt av bruden, som en groupie till en artist.
Bruden har valt en annan kompis att vara tärna, och jag misstänker att arrangören är avundsjuk på detta och tagit på sig att fixa möhippa för att bevisa att hon minsann är brudens allra bästa vän, den som känner henne bäst etc. Är nog tyvärr inte helt ovanligt att möhippor blir nån sorts tävlan.
När möhippan äger rum kommer jag att hitta på nåt mysigt för mig själv och vara glad att jag inte är där. Självklart hoppas jag att bruden får superroligt, men jag hade garanterat vantrivts.
Om du och arrangören till och med har träffats flera gånger låter det ännu mer som att hon inte alls "missade" dig från början, utan att de helt medvetet uteslöt dig tills de kom på att de ville ha en chaufför eller försöka tigga pengar.
Hon låter som ett as.