Inlägg från: Anonym (xdjtyn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xdjtyn)

Rätt att skippa möhippa?

Anonym (Thessie) skrev 2023-07-10 13:51:11 följande:

Just det - om ni är några stycken som du känner som inte är med på möhippan kan ni ju fixa en liten enkel fruhippa i efterskott. Behöver inte vara så avancerat. En picnic, en överraskningsmiddag med nåt litet roligt inslag typ. 

Då kan de andra stå där med långa näsor. 

Fruhippa??! Det var det dummaste jag läst på länge. 
  • Anonym (xdjtyn)
    Coccolina skrev 2023-07-12 16:52:38 följande:

Då har du inte hört mycket... Fruhippa är inget nytt... Det är en hippa (fest) för en person som är gift. Möhippa får ju sitt namn från att den blivande bruden skulle vara oskuld... Ganska så förlegat namn på det kan jag tycka... Svensexa bygger också på att killen skulle ha sin svendom kvar så det är i alla fall lika förlegat.

I vilket fall som helst så är det inte ovanligt att man inte kan arrangera det innan bröllopet, ibland för att man gifter sig i smyg, eller med kort planering, vet folk som bodde utomlands tills precis innan bröllopet och då var det också bäst att göra det i efterhand för det skulle bli för stressigt att göra det innan  

Jo, fruhippa är något nytt. 
  • Anonym (xdjtyn)
    Anonym skrev 2023-07-12 22:47:08 följande:
    Är du en sån där som använder egen bristande erfarenhet som referens?
    "Det kan inte finnas, för jag har inte hört talas om det"?
    Typ idioten som startade en tråd om miljöaktivister för att den dumme fan inte visste vad vanlig torv är?
    Nope!
Svar på tråden Rätt att skippa möhippa?