Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Rätt att skippa möhippa?

Du gör helt rätt i att tacka nej. och naturligtvis ska du inte betala något. Vilken knäpp människa. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Anna2) skrev 2023-07-11 14:53:35 följande:

Dessa tjejer verkar genomvidriga, men genom att inte hålla god min och betala så är det stor risk att de tar upp detta med bruden och framställer dig som den som gjort fel. Nu gäller det att vara smart och få bruden att se vad som hände, UTAN att på något sätt riskera att skapa drama eller negativa känslor för henne innan hennes stora dag. Själv hade jag bara swishat och önskat dem lycka till, även om jag varit arg inombords. Det hade varit det enklaste sättet att inte skada er relation.

TS ska inte betala för en möhippa hon inte varit med på och inte heller anmält sig till. Om bruden inte förstår det så är vänskapen inte värd så mycket. Bruden lär ju se att TS inte är med, Tjejen som kontaktade TS gör ju sannolikt bort sig ganska mycket om hon börjar jiddra om pengar och annat inför bruden. 
  • Anonym (Anna)
    Coccolina skrev 2023-07-14 14:56:39 följande:
    Aniiee skrev 2023-07-13 01:00:13 följande:
    Det beror väl på vad man menar med "nytt" . Möhippa är är väl belagt till i alla fall första halvan av 1900-talet, Fruhippa är väl belagt till typ 2007 på internet, har mindre än 5000 träffar jämfört med möhippans 1,8 miljoner och är inte ens med i varken SAOB, SAOL eller ens Slangopedia.

I övrigt gjorde TS rätt.

Jag hörde om Fruhippa redan på 90 talet och min mamma pratade om att hon hade en på 70 talet så.... hmm..... ja.... allt är väl relativt men inte så nytt i min värld och att det bara dök upp på internet 2007 är ganska så irrelevant... 
    Varför citerade du Aniiee? Hon skrev ju att det är belagt sedan 1950-talet, dvs ännu tidigare än vad du hört talas om. 
Svar på tråden Rätt att skippa möhippa?