• Anonym (Den andra kvinnan)

Han lämnar inte trots att han blivit påkommen

Jag har under två år haft en relation med en kollega som har en sambo och barn. Vi är ungefär jämngamla och jag har egna barn. För ca ett halvår sedan blev vi påkomna av hans sambo. Hon vet dock inte att det pågått så länge utan tror att vi haft sex några få tillfällen, jag har berättat en del för henne men inte varit ärlig med tiden och han har förskönat det ännu mer. 
    Han är fortfarande kvar med henne på grund av en inplanerad sak och att de har ett hus som han inte vill släppa. Han har sagt till henne att vi avslutat vår relation vilket vi inte har. Hon har flera gånger misstänkt att vi fortsätter, men hon verkar alltid tro på honom när han ljuger. 
    Till mig säger han att det är mig han vill leva med men han vill absolut inte släppa huset och ingen av dem kan köpa ut den andre. Kanske är det av rädsla att jag ska berätta allt som han stannar, men då blir det ju bara värre om jag skulle berätta det nu. Han hade ju alla chanser att avsluta när vi blev påkomna.
    Efter dessa år känns det som jag helt tappat mig själv. Jag gått från att vara en positiv och glad person till att konstant vara ledsen och gå som i en dimma, inget känns roligt längre och jag har helt tappat livsglädjen. Jag   umgås helst inte med vänner längre.  Jag är så arg på honom för att han behandlar oss båda på det här sättet, samtidigt som jag aldrig känt mig så kär i hela mitt liv. 
    Är det någon som varit i en liknande situation, valde ni att avsluta själva tillslut eller hur kom ni vidare? Avslutade ni inte, hur kom ni över alla svek och alla stunder ni blivit bortvalda? Går det ens att ha en relation efter? 
    Kanske finns det någon som varit i mannens sits som kan berätta varför man väljer att göra så här?
    Ja, jag får skylla mig själv som blivit förälskad i fel person och det är såklart ännu värre för henne. 
  • Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen
  • Amanda33
    "Efter dessa år känns det som jag helt tappat mig själv. Jag gått från att vara en positiv och glad person till att konstant vara ledsen och gå som i en dimma, inget känns roligt längre och jag har helt tappat livsglädjen. Jag   umgås helst inte med vänner längre.  Jag är så arg på honom för att han behandlar oss båda på det här sättet, samtidigt som jag aldrig känt mig så kär i hela mitt liv. "

Jag tror du börjar inse sakta men säkert hur destruktivt ert förhållande är. Du har förlorat glädjen, du umgås inte med vänner längre och du är arg på honom för att han inte väljer dig. Om hade hade älskat dig på riktigt så hade han aldrig gjort så här mot dig. 
    Du kan få det så mycket bättre den dagen du väljer dig själv och vad som är bäst för dig.

Carpe diem
  • Anonym (kvinna)

Tillägg: Kvinnor i allmänhet underskattar hur viktigt detta med tillgångar och hus är för en man.

• Anonym (Players växer på träd)

Den där historien du berättar har jag också hört några gånger. Kanske vi dejtat samma man??? Tror jag väntade 2 år mitt dumma arsle på en av dem men det fanns ju aldrig i hans plan att nånsin lämna sin fru, han bara förhalade. Vet också hur det är i en omvänd situation.

En sak jag lärt mig av livet är att människor är bekväma i sin natur och vanedjur som samtidigt är väldigt  bekräftelsesökande och opålitliga. Vissa mer än andra pga dåliga anknytningsmönster och dålig impulskontroll.

Din historia låter bara som av miljoner som aldrig kommer att leda till din favör för att du redan ger personen allt den behöver. Själv skulle jag aldrig byta bort familjeliv, ekonomisk stabilitet, hus och annat för en fling. Lämna honom innan du tagit död på din livsgnista är mitt råd!

Finns en Depeche Mode låt som förklarar allt "Love is not enough in itself"

• AstridElizabeth

Det här är jätteenkelt. Egentligen. Han äter kakan och har den kvar. Han har en etablerad relation, familj och hus. Och dig vid sidan av. Guldläge. 

Han har troligtvis en trevlig och kärleksfull relation med sin sambo, eftersom båda väljer att fortsätta. Det har inte med huset att göra. Är man olycklig och vantrivs i relationen tar man hellre en lägenhet än bor kvar. Hade han velat lämna henne hade han gjort det för länge sen. Han kommer inte lämna med mindre än att hon sparkar ut honom.

Han spelar ett dubbelspel. Han säger till dig att han vill vara med dig och kärleken till sambon är slut och bla bla bla. Till henne säger han att du var ett misstag och hon är hans livs kärlek osv.

Han lämnar inte för att han inte vill. Det handlar inte om någon inplanerad sak eller om huset. Han VÄLJER aktivt sin sambo och sin familj istället för dig. Du är ett ligg vid sidan. Ingenting mer. Acceptera det och visa dig själv den respekten nu att du avslutar detta. 

• Anonym (Naiv)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-07-11 20:18:05 följande:
    Jag är så arg på honom för att han behandlar oss båda på det här sättet, samtidigt som jag aldrig känt mig så kär i hela mitt liv. 
    Ja, jag får skylla mig själv som blivit förälskad i fel person och det är såklart ännu värre för henne. 
    Varför blir du inte arg på dig själv istället som tillåter dig att vara kvar i den här situationen....? Trodde du på allvar att han skulle lämna henne? Huset är bara ett svepskäl, han kommer att kunna skylla på bostadsmarknaden i flera år framöver. 
  • Anonym (Sister of night)

Ibland måste man låta sitt hjärta brista för att själen ska kunna läka!

Lämna honom, var hjärtekrossad en kort period i ditt liv och läk och må bra sedan eller fortsätt med denne man och bli förstörd och må ännu sämre livet långt!

• Anonym (Va?)

Min första reaktion på ditt inlägg är hur kan du ens med att vara med någon som redan är upptagen? Du som har egna barn borde ha större förståelse för att de stackars barn som blir lidande pga av er relation. Du rör inte någon annans man förrän den dagen han har sitt egna boende, är helt skild på papper och från sin dåvarande. Att komma emellan någon som redan har en relation hade jag aldrig någonsin tänka mig att göra. Det är såna osäkra och ensamma kvinnor som du som förstör familjer. Inte för att mannen är oskyldig i den här bilden. Men vad gör du där??  Du har ett val att inte blanda dig i med upptagna män. Att leta efter en man som verkligen inte har någon i sitt liv och göra rätt för dig själv! Punkt

• Anonym (Spring)

Eftersom frun vet kanske hon är ok med att han har dig på sidan av. Jag tror inte han är ärlig mot dig. Om du vill ha en kärleksrelation så bör du dumpa denna man.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (orion)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-07-11 20:18:05 följande:
    Han lämnar inte trots att han blivit påkommen
    Varför skulle det att han blivit påkommen vara en motiverande faktor för att han skulle lämna? Om frun inte är den som slänger ut honom, har han ju ett guldläge för att kunna fortsätta sina affärer med dig eller med någon annan. Det bästa av två världar utan negativa konsekvenser för honom, vem kan tacka nej till det?
Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen