-
Han är fortfarande kvar med henne på grund av en inplanerad sak och att de har ett hus som han inte vill släppa. Han har sagt till henne att vi avslutat vår relation vilket vi inte har. Hon har flera gånger misstänkt att vi fortsätter, men hon verkar alltid tro på honom när han ljuger.Till mig säger han att det är mig han vill leva med men han vill absolut inte släppa huset och ingen av dem kan köpa ut den andre. Kanske är det av rädsla att jag ska berätta allt som han stannar, men då blir det ju bara värre om jag skulle berätta det nu. Han hade ju alla chanser att avsluta när vi blev påkomna.Efter dessa år känns det som jag helt tappat mig själv. Jag gått från att vara en positiv och glad person till att konstant vara ledsen och gå som i en dimma, inget känns roligt längre och jag har helt tappat livsglädjen. Jag umgås helst inte med vänner längre. Jag är så arg på honom för att han behandlar oss båda på det här sättet, samtidigt som jag aldrig känt mig så kär i hela mitt liv.Är det någon som varit i en liknande situation, valde ni att avsluta själva tillslut eller hur kom ni vidare? Avslutade ni inte, hur kom ni över alla svek och alla stunder ni blivit bortvalda? Går det ens att ha en relation efter?Kanske finns det någon som varit i mannens sits som kan berätta varför man väljer att göra så här?Ja, jag får skylla mig själv som blivit förälskad i fel person och det är såklart ännu värre för henne. -
Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen
-
Det är hon absolut inte, hör ju deras samtal när han pratar med henne och vi är iväg på hotell eller sitter på jobbet. Så den biten ljuger han inte om.Anonym (Spring) skrev 2023-07-12 01:56:10 följande:Eftersom frun vet kanske hon är ok med att han har dig på sidan av. Jag tror inte han är ärlig mot dig. Om du vill ha en kärleksrelation så bör du dumpa denna man.
-
Men hon är ändå kvar.Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-07-12 08:28:40 följande:Det är hon absolut inte, hör ju deras samtal när han pratar med henne och vi är iväg på hotell eller sitter på jobbet. Så den biten ljuger han inte om.
Han är nog en sån där feg typ som kör tills allt brister (med dig eller med henne). Sen låtsas han som det regnar och hoppas på att kunna fortsätta med den som är kvar.
Blir det skilsmässa från frun så tro ändå inte för ett ögonblick att du och han sen kommer leva familjeliv. Det troligaste är att ni fortsätter ungefär som innan (om du vill fortsätta).
Jag vet många män som tyckt det varit rätt bekvämt att ha någon att komma till när man vill ha sex, men sen ändå vara ensam resten. Just efter ett uppbrott kan många uppskatta singellivet men ändå kunna få sex. -
Det jag kan säga är att det ni har är inte kärlek. Du har varit delaktig i något jävligt dumt och det är mänskligt. Men nu måste du börja tänka realistiskt. Hur skulle ditt liv bli om han lämnade henne för dig tror du? De har barn ihop och du kommer alltid vara den som splittrade familjen. Du kommer leva i ett konstant drama och bli hatad av hans ex och deras barn i resten av ditt liv med all största trolighet.
Ta dig ur detta nu och börja jobba med dig själv så att du kan få ett bra liv. Jag tänker inte säga att du är värd bättre, för just nu beter du dig som att du är värd precis det du får. Men när du gör bättre kommer du att stärka din självkänsla och när du är där kommer du att vara värd och känna dig värd något så mycket finare och sannare än detta. -
Det är alltid så märkligt med personer som tycker att det är älskaren/älskarinnans fel att mannen är otrogen. Det är helt och hållet den otrogna som bär ansvaret för om denne väljer att vara med någon annan innan den separerat. Förstör familjer, som att jag tvingat mig på honom fast han inte ville.Anonym (Va?) skrev 2023-07-12 01:22:13 följande:Min första reaktion på ditt inlägg är hur kan du ens med att vara med någon som redan är upptagen? Du som har egna barn borde ha större förståelse för att de stackars barn som blir lidande pga av er relation. Du rör inte någon annans man förrän den dagen han har sitt egna boende, är helt skild på papper och från sin dåvarande. Att komma emellan någon som redan har en relation hade jag aldrig någonsin tänka mig att göra. Det är såna osäkra och ensamma kvinnor som du som förstör familjer. Inte för att mannen är oskyldig i den här bilden. Men vad gör du där?? Du har ett val att inte blanda dig i med upptagna män. Att leta efter en man som verkligen inte har någon i sitt liv och göra rätt för dig själv! Punkt
-
Så vad vill du med tråden TS? Tänker du göra något åt ditt liv eller ska det bara fortsätta likadant?
-
Anonym (...) skrev 2023-07-12 21:41:17 följande:Så vad vill du med tråden TS? Tänker du göra något åt ditt liv eller ska det bara fortsätta likadant?
Är det någon som varit i en liknande situation, valde ni att avsluta själva tillslut eller hur kom ni vidare? Avslutade ni inte, hur kom ni över alla svek och alla stunder ni blivit bortvalda? Går det ens att ha en relation efter?
Det var frågorna jag ville ha svar på, hur det varit för andra i samma sits. Jag har satt ett datum och efter det får jag avsluta det själv.
-
Han kommer aldrig lämna henne för dig. Det är sanningen. Du är inlindad i ett otrohetsdrama där du långsamt förlorar dig själv för absolut ingenting. Du kommer inte vinna.
-
Sluta att kränka dig själv. Han kommer aldrig att lämna frun. Möjligen sätter hon en git i röven på honom. Du är inte hans livs kärlek. Då hade han lämnat din fru för länge sedan. De där männen lovar och slår blå duster i ansiktet på de andra kvinnorna för att få det de vill. Säker och tillgängligt sex när de vill. Lite avkoppling samt spänning. Skulle du vilja vara ihop med en man som beter dug på det sätt han gör mot sin fru? Vad är det som säger att han INTE skulle göra det mot dig?
Riv av plåstret och dumpa luspudeln. Han är inte värd ett skit.
-
Ja, jag har varit i liknande sits, men min skyllde på sitt företag. Han fick allt sämre med tid också och jag slutade höra av mig till slut. Jag kom över det men ibland har det kommit tillbaka till mig genom åren, mycket att jag klandrar mig själv att jag lät det gå så långt. För det var mitt eget val som lät det hända mig. Jag lät mig bli lurad och utnyttjad och borde ha fattat för längesen, det gjorde jag kanske också men blundade för verkligheten. Ja, det går att ha en relation efter, men med en singelman.Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-07-12 22:06:19 följande:Är det någon som varit i en liknande situation, valde ni att avsluta själva tillslut eller hur kom ni vidare? Avslutade ni inte, hur kom ni över alla svek och alla stunder ni blivit bortvalda? Går det ens att ha en relation efter?
Det var frågorna jag ville ha svar på, hur det varit för andra i samma sits. Jag har satt ett datum och efter det får jag avsluta det själv.
Hur långt bort ligger ditt datum? Om jag var du så skulle jag ha besparat mig den tiden av mitt liv, men du kanske behöver detta. -
Meddelande borttaget