• Anonym (ledsen)

Min bästa dejt någonsin -han ghostar efteråt

Hej. I fredags var jag på dejt. Det var den bästa dejt jag någonsin haft. I vanliga fall brukar det bli stelt och jag har svårt för att få någonting sagt, men den här killen var lätt att prata med och jag kände att vi verkligen klickade. Han var snäll och omtänksam och allt jag vill ha i en kille. Jag kände att jag kunde vara mitt bästa jag. Allt var perfekt. 

Sedan han hade lämnat av mig hemma på lördag morgon så har jag inte hört ett ord, förutom en snap som jag tror han har skickat till mig av misstag. 

Jag kan bara inte förstå det. Hade han planerat att lura mig eller var dejten inte så perfekt som jag trodde. Jag förstår inte hur man kan lämna någon på  det här sättet utan ett ord. Varje gång jag kollar på mobilen hoppas jag att han ska ha skickat mig ett meddelande med en förklaring men inget händer. 

Jag vet inte vad jag vill med den här tråden, jag är ledsen och upprörd och vill nog mest få prata av mig. Jag har inte så många att prata med i verkliga livet. 

• Svar på tråden Min bästa dejt någonsin -han ghostar efteråt
  • Anonym (Ann)

Har du kontakat honom?

• Anonym (Fundering)

Åh va tråkigt! Har du hört av dig till honom efter dejten?

• Anonym (ledsen)

Jag skickade en snap som svar på hans snap och sen skickade jag ett meddelande lite senare eftersom han inte hade svarat och frågade om han var ute på jobb. 

• Anonym (Fundering)
    Anonym (efdw) skrev 2023-07-11 20:23:48 följande:
    Hahaha du kommer inte höra mer.
    Ja, gud va roligt att någon är ledsen. Hahaha. Säger mer om dig än om TS.
  • Anonym (Linn)

Män nuförtiden gör ofta sådär, lovar ofta saker, allt känns bra, sen sex och sen försvinner de?dyker ofta upp igen med någon dålig ursäkt som att bilen vart sönder eller de jobbat sååå mycket. Det finns de som dejtar i månader också för att sen puts väck bara försvinna. Det var en tråd om just det för ett par månader sen av en kille som gjort precis så. 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Linn) skrev 2023-07-11 20:32:22 följande:

Män nuförtiden gör ofta sådär, lovar ofta saker, allt känns bra, sen sex och sen försvinner de?dyker ofta upp igen med någon dålig ursäkt som att bilen vart sönder eller de jobbat sååå mycket. Det finns de som dejtar i månader också för att sen puts väck bara försvinna. Det var en tråd om just det för ett par månader sen av en kille som gjort precis så. 

Ja jag förstår att det händer hela tiden. Det har bara inte hänt mig förrän nu. Jag har väl varit för naiv och trott på allt han har sagt. Det var väl tur i oturen att han lämnade redan nu och inte efter att jag kärat ner mig mer. Jag förstår bara inte hur man kan försvinna utan ett ord. Hur svårt är det att skicka ett meddelande att man inte är intresserad längre?
  • Anonym (Linn)
    Anonym (ledsen) skrev 2023-07-11 20:39:44 följande:
    Ja jag förstår att det händer hela tiden. Det har bara inte hänt mig förrän nu. Jag har väl varit för naiv och trott på allt han har sagt. Det var väl tur i oturen att han lämnade redan nu och inte efter att jag kärat ner mig mer. Jag förstår bara inte hur man kan försvinna utan ett ord. Hur svårt är det att skicka ett meddelande att man inte är intresserad längre?
    Tydligen jääääävligt svårt. Min bästa kompis dejtade en ett halvår eller så. Sen ghostande han henne och de hade planerat framtid mm. Den killen skyllde på att han var utmattad, bara ooorkade inte prata med folk (från att ha varit väldigt aktiv i kommunikationen innan), allt i hans liv gick fel och hon väntade ju på att han skulle må bra igen. Nu mådde han inte sämre än att han kunde ge sig ut på dejtingsidorna igen och sticka utomlands med sin nya fling. Medan han lagt henne på hyllan som ett säkert kort?men skriva och avsluta, nej. Tydligen jättesvårt. Jag tycker de ökat i och med alla dejtingapparna
  • Anonym (Fundering)
    Anonym (ledsen) skrev 2023-07-11 20:27:32 följande:

Jag skickade en snap som svar på hans snap och sen skickade jag ett meddelande lite senare eftersom han inte hade svarat och frågade om han var ute på jobb. 

Då har du gjort vad du kan i alla fall. Och ja, jag håller med. Bättre att du får veta det direkt. Men supertrist, fattar det. <3
  • Anonym (Kram)

Tyvärr händer det allt för ofta.

Hände mig med för några år sen. efter många dejter så träffade jag äntligen någon jag klickade med till 100% men för honom var det tydligen inte speciellt nog att bemöda sig att säga tack men nej tack eller svara på meddelanden. Det kändes och har nog förstört mig, då jag inte orkar inte dejta mer.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Kram) skrev 2023-07-11 20:51:36 följande:

Tyvärr händer det allt för ofta.

Hände mig med för några år sen. efter många dejter så träffade jag äntligen någon jag klickade med till 100% men för honom var det tydligen inte speciellt nog att bemöda sig att säga tack men nej tack eller svara på meddelanden. Det kändes och har nog förstört mig, då jag inte orkar inte dejta mer.

Ja jag förstår. Hur ska man någonsin kunna lita på att det någon säger är sant när det finns såna killar därute. Men samtidigt som jag är ledsen så vill jag inte ge upp om kärleken, för det skulle vara att låta honom vinna. Och jag ska ta med mig att jag faktiskt kan klara av att vara social och gå på dejt och jag ska försöka tro på att vissa saker han sa var sant, som att jag är fin. 

Kram på dig
Svar på tråden Min bästa dejt någonsin -han ghostar efteråt