• Clueless4

Sökt på Google men hittar inte..

Jag har ju då fått utslaget av Förvaltningsrätten och det står att mitt barn ska förberedas för vård enligt §1 och §2 inom LVU. 
    Min Mor har ansökt och blivit nekad som familjehem, t om syrran med sambo har ansökt och blivit nekad_ ingen utförlig förklaring om varför.
    Bara nekad- Vilket jag tycker är konstigt då man brukar väl få förklarat om varför man blivit nekad??

Så de jag har nu undran över då Socialen under Förvaltningsrätten sa att de var svårt hitta familjehem i dagens läge ( och sen giggla efter????)

""""Vad händer om socialen inte hittar ett familjehem"""??

• Svar på tråden Sökt på Google men hittar inte..
  • Clueless4
    Emzor1 skrev 2023-07-14 11:11:45 följande:
    Jag hade bett ditt ombud att förklara domen för dig, men du bör ju få en förklaring på varför det nekas.

I vissa fall anser man att anhöriga inte är lämpliga i och med att de är närstående till dig, då du eventuellt kan förhindra den vård/hjälp som eventuellt ska sättas in för ditt barn eller påverka på andra sätt. Även som ovanstående skrev, det kan bero på att de anser att det är för långt bort, olämplig miljö, trångboddhet, eller att de överlag inte anses vara ett lämplig familjehem. 

Givetvis måste det inte vara fallet nu, men kolla med ditt ombud varför de nekat.
    Tror inte att mitt ombud vet, har rätt nyligt pratat med min morsa och min syster, direkt efter dom varit på socialen på möte och fått sitt avslag, men de var de enda dom fick veta.. dom har inte fått förklarat till sig varför dom blivit nekade.
    Trots upprepade försök att få dom att berätta varför men enligt morsan och syrran vill dom inte delgiva om VARFÖR!!
  • Daisy28
    Clueless4 skrev 2023-07-14 11:15:14 följande:
    Tror inte att mitt ombud vet, har rätt nyligt pratat med min morsa och min syster, direkt efter dom varit på socialen på möte och fått sitt avslag, men de var de enda dom fick veta.. dom har inte fått förklarat till sig varför dom blivit nekade.
    Trots upprepade försök att få dom att berätta varför men enligt morsan och syrran vill dom inte delgiva om VARFÖR!!
    Varför blev det LVU?
  • callmepreggoornot
    Clueless4 skrev 2023-07-14 10:39:19 följande:
    Dom har ansökt, och blivit nekade. var de verkligen svårt att förstå eller ?
    Ja för det är skillnad på ditt barn eller helt enkelt för att de vill vara familjehem åt andra.
  • Clueless4
    callmepreggoornot skrev 2023-07-14 11:57:54 följande:
    Ja för det är skillnad på ditt barn eller helt enkelt för att de vill vara familjehem åt andra.
    Ja visst kasta in mitt barn i ett helt främmande familjehem och riskera hen sluter sig totalt och skit i hens framsteg, jag har kämpat hårt för att få hen dit han är idag.

Men visst Socialen verkar ju tro att man kan komma ikapp i utvecklingen på bara nån månad. Obestämd
    Hen skulle må bra av att komma in i en familj. jaha så vi inom kategorin Ensamstående räknas alltså inte längre eller??

Risken finns att jag avslutar de hela i förtid och tar mitt barn och bara åker iväg!!
    -Alltså dom puttar in mig i samma kategori som hens mamma, JAG är inte sån.
    Att dom då puttar in mig i samma riskkategori som om hens mamma skulle fortfarande vara med i bilden ser jag som YTTERST FÖRNEDRANDE OCH DISKRIMINERING AV MIG SOM PERSON.
    Men dom tror sig väl veta bäst med sin "Socionom" utbildning på sin jxxla höga häst. 😤😤😡🤬🤬🤬🤬
  • Mortiscia80
    Clueless4 skrev 2023-07-14 10:54:46 följande:
    Syrran och sambo har en 3:a på 94: kvadrat, Vilken olämplig miljö? målet är ju att han ska fortsätta gå i samma skola och dom bor 1.4 km från mig.

Morsan är 59 och varför de skulle vara ett hinder förstår jag inte, för att de finns en kvinna som morsan känner som blev familjehem till 2 barn i förskoleålder och kvinnan är 62. Och morsan bor typ 18- 20 isch km från mig.
    Min gissning är för att de har för nära koppling till dig. Redan inom några timmar efter att ha startat tråden visar du aggressioner och har generellt haft en dålig attityd ganska tidigt i kommentarerna. Likaså i dina tidigare trådar. Du förstod inte bakgrunden till beslut om LVU innan du fick domen i brevlådan och du sitter och funderar på hur du ska kunna dejta när ditt enda fokus borde vara dina barn. Ledsen ts, men det är inte konstigt att ni sitter i den här situationen.

Vad stod det i domen om LVU förresten, vad la de fram som orsak?
  • Mortiscia80
    Clueless4 skrev 2023-07-14 13:01:28 följande:
    Ja visst kasta in mitt barn i ett helt främmande familjehem och riskera hen sluter sig totalt och skit i hens framsteg, jag har kämpat hårt för att få hen dit han är idag.

Men visst Socialen verkar ju tro att man kan komma ikapp i utvecklingen på bara nån månad. Obestämd
    Hen skulle må bra av att komma in i en familj. jaha så vi inom kategorin Ensamstående räknas alltså inte längre eller??

Risken finns att jag avslutar de hela i förtid och tar mitt barn och bara åker iväg!!
    -Alltså dom puttar in mig i samma kategori som hens mamma, JAG är inte sån.
    Att dom då puttar in mig i samma riskkategori som om hens mamma skulle fortfarande vara med i bilden ser jag som YTTERST FÖRNEDRANDE OCH DISKRIMINERING AV MIG SOM PERSON.
    Men dom tror sig väl veta bäst med sin "Socionom" utbildning på sin jxxla höga häst. 😤😤😡🤬🤬🤬🤬
    Hur är deras mamma då? Hon verkar ju bedömas som olämplig också, så något måste det väl vara.
  • Clueless4
    Mortiscia80 skrev 2023-07-14 13:47:33 följande:
    Min gissning är för att de har för nära koppling till dig. Redan inom några timmar efter att ha startat tråden visar du aggressioner och har generellt haft en dålig attityd ganska tidigt i kommentarerna. Likaså i dina tidigare trådar. Du förstod inte bakgrunden till beslut om LVU innan du fick domen i brevlådan och du sitter och funderar på hur du ska kunna dejta när ditt enda fokus borde vara dina barn. Ledsen ts, men det är inte konstigt att ni sitter i den här situationen.

Vad stod det i domen om LVU förresten, vad la de fram som orsak?
    För nära koppling?- Dom kan väl för fan ange en orsak?? eller skiter dom i de bara helt enkelt.

Min attityd och aggression är pga deras lögnaktiga sätt, socialen sa till mig rakt i ansiktet på sista mötet före träffen på förvaltningsrätten att situationen ÄR INTE AKUT!!, men likförbannat kallelse till förvaltningsrätten, och domen kom 3 dagar efter Semester start, jag hade hela semestern planerad som for helt i avgrunden.
    Jag har inte gjort ett SKIT av de jag planerat pga allt detta.
    Lögnaktiga skator helt enkelt.
  • Mortiscia80
    Clueless4 skrev 2023-07-14 13:55:59 följande:
    För nära koppling?- Dom kan väl för fan ange en orsak?? eller skiter dom i de bara helt enkelt.

Min attityd och aggression är pga deras lögnaktiga sätt, socialen sa till mig rakt i ansiktet på sista mötet före träffen på förvaltningsrätten att situationen ÄR INTE AKUT!!, men likförbannat kallelse till förvaltningsrätten, och domen kom 3 dagar efter Semester start, jag hade hela semestern planerad som for helt i avgrunden.
    Jag har inte gjort ett SKIT av de jag planerat pga allt detta.
    Lögnaktiga skator helt enkelt.
    Jag vet inte om de har skyldighet att ange en orsak men dina släktingar får väl kontakta rätten och fråga varför.

Du kan uppenbarligen inte hantera dina känslor, du kan skylla ifrån dig på vem som helst men du är själv ansvarig för dina utbrott. Försök jobba lite med de här bitarna så är det större chans att du någonsin får dina barn tillbaka. Att situationen inte är akut betyder bara "vi måste inte ta barnen idag", men det kan fortfarande ske i närtid. Har inte din advokat förklarat detta?

Försök ha semester ändå, gör nya planer för dig själv så länge.
  • Clueless4
    Mortiscia80 skrev 2023-07-14 14:03:27 följande:
    Jag vet inte om de har skyldighet att ange en orsak men dina släktingar får väl kontakta rätten och fråga varför.

Du kan uppenbarligen inte hantera dina känslor, du kan skylla ifrån dig på vem som helst men du är själv ansvarig för dina utbrott. Försök jobba lite med de här bitarna så är det större chans att du någonsin får dina barn tillbaka. Att situationen inte är akut betyder bara "vi måste inte ta barnen idag", men det kan fortfarande ske i närtid. Har inte din advokat förklarat detta?

Försök ha semester ändå, gör nya planer för dig själv så länge.
    Jag har inte använt hårda ord, attityd brister, utbrott, etc, i socialens närvaro. har alltid varit tillmötesgående och artig.
    Kan släppa ut all aggression bakom en datorskärm eller mobilskärm..
Svar på tråden Sökt på Google men hittar inte..