• Anotherone

Olika graviditetstest - för- och nackdelar

Oj vilken analys!
    Jag tycker man gör det enkelt för sig och testar med billigast möjliga. Även de billiga (RFSU testa tidigt är ju klart billigare än Clearblue tex) ger utslag. 
    Vill man kan man ju ta ett Clearblue med veckoindikator efter några veckor för att se att HCG ökar, om man tycker det är kul.

• Anotherone
    Macbookpro skrev 2023-07-14 11:13:30 följande:

Hehe, fattar hur du tänker. Men så svårt att se på stickorna tycker jag när jag ser alla trådar om hur man kan tyda sina test XD hade blivit tokig på att sitta och lysa med lampan. För min del är det nog värt med en peng då. 

Men sitta och lysa med lampa eller invertera färgerna på fotografiet är inte nödvändigt om man följer instruktionerna och inte testar för tidigt. Det finns liksom ingen anledning. Är man gravid så kommer man få utslag förr eller senare, punkt.
    Jag körde med RFSU testa tidigt när jag skulle testa med mitt yngsta barn. Då var det en dag före mens och dessutom på eftermiddagen så jag tänkte att vad sjutton....
    TYDLIGT streck!
    Sen köpte jag ett Clearblue dagen efter för att det kändes roligare att överraska maken med ett sånt och vid det laget var det också positivt (tog det på morgonen). 
    Så min slutsats är att de test som är inställda på att känna av HCG på lägre nivåer funkar. Men tar man ett inte lika så känsligt test så kan man få svårtydda streck eller inga streck alls.
  • Anotherone
    Macbookpro skrev 2023-07-14 13:11:44 följande:

Klart man kommer få resultat förr eller senare, men med det resonemanget kan man ju lika gärna vänta tills magen börjar växa, eller för den delen tills dess att man ploppar ut ungen - då vet man säkert - för eller senare ;) 

Följer man rekommendationen så står det klart och tydligt när man kan testa med respektive test. Inga konstigheter.
  • Anotherone
    Macbookpro skrev 2023-07-14 13:56:30 följande:

Hela poängen med tråden är ju till för att man inte SKA behöva köpa ett av varje test och läsa alla instruktioner och bilda sig en uppfattning helt själv. Utan att man gemensamt kan ha en dialog kring för och nackdelar. 

Påstår inget annat än vad står i instruktionerna. 

Förstår inte varför du är neggig och förstör min tråd med trist ton.. Såg ju fram emot att höra hur andra tänker.

Absolut inte neggig. Men när man börjar dilla om att vänta tills magen syns.... då blir det inte seriöst. 
Svar på tråden Olika graviditetstest - för- och nackdelar