Inlägg från: Anonym (Molly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Molly)

Störningsjouren

Om jag ringer till störningsjouren kl 02.30 då grannen spelar musik och väktare kommer.
    Får den hyresgästen en räkning på vad utryckningar kostar av hyresvärden?

Vad händer efter att störningsjouren varit där?
    Tar dom kontakt med min granne?

Tar dom kontakt med mig och ställer frågor eftersom jag  ringde?

Den dumma faan har börjat om nu vid 11 tiden på fm med sin jävla musik.
    Han är alkoholist i grunden och kör ofta på fyllan.
    Har ringt polisen när han gett sig ut. 

• Svar på tråden Störningsjouren
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Nja) skrev 2023-07-14 13:36:10 följande:

De kommer inte att ringa dig. De kanske, kanske inte kontaktar din granne med officiellt klagomål. Tror inte de skickar ut faktura iaf.

Är musiken väldigt hög eller är det bara att du inte gillar genren? Man får inte störa även om det är dagtid.

Han spelar på natten på dagen skiter jag I att han spelar. 
    Han spelar olika musik och inget fel på den enda felet var tidpunkten
  • Anonym (Molly)
    Freddie K skrev 2023-07-14 13:40:59 följande:

Jag har en kompis som ofta ringer störningsjouren då hennes granne håller på och lever upp på nätterna. Om väktare skickas ut och allt är lugnt, då skickas en faktura till dig. I hennes fall så knackade dem på hos grannen, men den öppnade inte. Tror den är vräkt nu.

Ja blir det många samtal utan napp på störningen så självklart att man får stå för kostnad eller bevisa att det var störning innan väktare kom.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-07-14 15:48:07 följande:

Varför inte bara ringa på dörren och be honom sänka?

Mitt i natten till en alkolist som varit dömd för misshandel.. 
    Tack men nej tack
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Larmoperatören) skrev 2023-07-14 15:55:16 följande:

Hej,

jag jobbar på larmcentral och hanterar bland annat störningsjourer.
    det varierar från olika hyresvärdar, men i de flesta fall har hyresvärden ett avtal med oss där det ingår att vi ska skicka väktare vid störning utan extra avgift.

Det som sker (i de flesta fall), är att om det är en störning så får hyresvärden reda på det. De ska i så fall ta kontakt med den störande men i många fall ringer de även upp anmälaren för att stämma av hur ofta det sker etc.
    skulle det vara tyst vid ankomst rapporteras även detta till hyresvärden, men det skickas inte ut en faktura till anmälaren eller hyresvärden - då de redan har ett kontrakt med oss, likt ett abonnemang med en fast månadskostnad.

om det däremot är samma anmälare som ringer flera gånger och det alltid är tyst vid ankomst, kan de ?spärra? just att den anmälaren får göra en anmälan till oss igen.

Tack för info

Det var inte tyst när väktare var här.

Vet att väktaren stod utanför dörren i några minuter innan dom ringde på.
    Det blev tyst efter att väktaren varit här.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-07-17 16:27:28 följande:
    Hur vet du det? 
    Att han är alkolist går inte att missa.
    Försöker gå rakt som alkolister gör. 
    Sen är sidor på nätet bra för att se domar mm.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-07-18 08:37:34 följande:
    Har du för vana att kolla upp belastningsregistret på dina grannar eller är det just denna du är nyfiken på?

Jag tycker det låter obehagligt. 

Sen vet du inte om han är alkoholist för hans journal kan du inte kolla upp om du inte är behörig läkare till mannen.

Men vågar du inte ringa på kan du väl lämna en lapp i brevlådan,  anonymt såklart. 
    Nej ingen vana.
    Jag gjorde det efter jag mötte honom i soprummet full och stank sprit. Han gick från soprummet till sin bil och körde iväg.
    Jag ringde 112 och meddela bil färg regnr.
    Sen kollade jag upp honom och det var flera domar pga alkohol och olaga hot.
    Det är offentliga handlingar så inget att hänga upp sig på.
Svar på tråden Störningsjouren