Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Tar folk springnotor?

Ja nu vet du vilka slags vänner du har iaf.... Knussliga tjuvar! Vilken otrolig skam att åka fast för något sådant och så antagligen en polisanmälan, utpekad inför alla på plats inklusive sitt eget sällskap om man är med andra och man kan aldrig gå dit igen, plus om man råkar se någon av personalen på stan så skäms man igen. Nä aldrig.

• Anonym (K)
    Anonym (Kund) skrev 2023-07-16 09:55:23 följande:
    Verkligen. Risken att jag skulle ha åkt fast tror jag är nästan obefintlig under de omständigheter som var, men som sagt - jag är ingen tjuv. Tänkte aldrig ens tanken på att smita skulle vara ett alternativ.

Men det lät på servitrisen som att springnotor var mycket vanligt där. Moral är det ont om, tydligen.
    Ja, det tror jag också, men jag skulle inte ha nerver att chansa ändå. Även om man kommer undan med det så skulle man väl skämmas nästa gång man går dit. Nej, inte värt att må dåligt över en sådan sak. Men, inte alla har den moralen.

Konstigt också att födelsedagsbarnet inte skulle bjudas! Hens mat borde ni andra ha delat på så klart. Man bjuder inte på restaurang utan att bjuda liksom.
  • Anonym (K)

Haha :) Till alla er som klagar på "billiga syltor", som ni tydligen är för fina för att besöka, så kan jag tala om att det snarare är tvärtom där. Man betalar ofta i förväg oavsett om det är mat eller dryck, dvs när man står vid kassan och beställer. Ställen som har så fint som servering men i lägre skikten av restauranger är nog de som har störst risk för springnotor med tanke på vilken slags personal de har råd att anställa.

• Anonym (K)
    Tom Araya skrev 2023-07-16 17:56:57 följande:

Ja, det har hänt en eller ett par gånger att jag gjort mig tydlig med att jag är klar, har sökt ögonkontakt med personalen men inte fått någon uppmärksamhet (bättre ställen där man definitivt betalar vid bordet), så jag till slut har ledsnat och lugnt gått.

Har du då också räckt upp en hand eller ett finger i luften för att få deras uppmärksamhet?
  • Anonym (K)
    Tom Araya skrev 2023-07-16 18:10:24 följande:
    Det minns jag inte, det var länge sedan.

Kanske gjorde jag det och de tittade åt ett annat håll eller så gjorde jag inte det för att de inte tittade åt mitt håll.

Jag tycker ändå att jag tagit mitt ansvar genom att visa tydligt med att jag är klar och ta väldigt god tid på mig innan jag lämnat lokalen.

Jag tycker att man ska göra rätt för sig, men känner inget dåligt samvete över detta.

Förhoppningsvis medför det något positivt, där personalen ändrar på sitt beteende till det bättre.
    Jo man kan tycka si och så, men du förstår att du har begått ett brott ändå?
  • Anonym (K)

Jag skulle ha räknat med att betala min egen mat, aldrig att jag skulle dela där! Däremot skulle ni alla ha delat på notan för födelsedagsbarnet, så klart.

Svar på tråden Tar folk springnotor?