Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Tar folk springnotor?

Ja, det har hänt en eller ett par gånger att jag gjort mig tydlig med att jag är klar, har sökt ögonkontakt med personalen men inte fått någon uppmärksamhet (bättre ställen där man definitivt betalar vid bordet), så jag till slut har ledsnat och lugnt gått.

• Tom Araya
    Anonym (K) skrev 2023-07-16 18:01:18 följande:
    Har du då också räckt upp en hand eller ett finger i luften för att få deras uppmärksamhet?
    Det minns jag inte, det var länge sedan.

Kanske gjorde jag det och de tittade åt ett annat håll eller så gjorde jag inte det för att de inte tittade åt mitt håll.

Jag tycker ändå att jag tagit mitt ansvar genom att visa tydligt med att jag är klar och ta väldigt god tid på mig innan jag lämnat lokalen.

Jag tycker att man ska göra rätt för sig, men känner inget dåligt samvete över detta.

Förhoppningsvis medför det något positivt, där personalen ändrar på sitt beteende till det bättre.
  • Tom Araya
    Anonym (Freja) skrev 2023-07-16 18:10:19 följande:

Helt sjukt att folk kör springnota. Hände mig av misstag på fyllan att betala maten , bara drickat. Pluggade på universitet och var på studentställe, de hade quiz-kvällar så kom typ 18 , åt direkt sen drack vi  med kvällens gång 

vid ett tillfälle stannade jag tills de stängde och betalade drinkarna, men glömde att jag faktiskt hade käkat där också

givetvis gick jag tillbaka dagen efter å betalade maten

Samma hände mig en gång på ett lokalt hak. Jag gjorde som du, gick tillbaka dagen efter och betalade för maten.
  • Tom Araya
    Anonym (K) skrev 2023-07-16 19:05:18 följande:
    Jo man kan tycka si och så, men du förstår att du har begått ett brott ändå?
    Ja, jag har kört för fort också...
Svar på tråden Tar folk springnotor?