Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Hur mycket hjälper ni varandra?

Noll. Om man inte bor ihop OCH har kommit överens om gemensam ekonomi så står var och en för sina egna utgifter. Skulle aldrig falla mig in att ha det annorlunda.

• Anonym (Jag)

Bra däremot att du ger honom bensinpengar, det är helt rätt iom att han verkar skjutsa dig en hel del. Man kan så klart också bjuda varandra på middag, men det gör man ju för att man är ett par, inte för att stötta ekonomiskt, men det är ju fint om ni har en växelverkan där. Om du inte har råd så sluta bjuda och förklara för honom att du inte kommer att ha råd längre. Du ska inte betala en krona för hans bilkostnader däremot, det är hans huvudvärk!

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ensamstående) skrev 2023-07-18 10:43:10 följande:
    Ja det är ju så att säger att bilen kostar när han hjälper mig o handla eller om vi ska iväg nånstans. Han bor ca. 40 min från mig. Jag är så kluven hur jag ska göra. Sen säger han att vi inte behöver jämföras pga vi hjälper varann. Men hur mycket ska man hjälpa varann?
    Alltså, han har valt att köpa en bil så HAN står för försäkring, skatt, besiktning och reparationer. Du behöver inte svara något särskilt alls om han gnäller på det. Om man ska säga något alls så kan man snarare påpeka att om det är ett sådant besvär för honom så löser man skjutsningarna på egen hand hädanefter. Sånt där gnäll som är förtäckta klagomål skulle jag aldrig bara stå och ta. En sån kille skulle inte bli långvarig kan jag säga!

Det finns inget "ska", ni är bara flickvän och pojkvän och i det läget är man fortfarande väldigt mycket två skilda personer även om man är ett par.
Svar på tråden Hur mycket hjälper ni varandra?